انجمن ارواح غمگین (1)

عنوان لاتین
The sad ghost club(1)

کتاب «انجمن ارواح غمگین (1)»، داستانی گرافیکی است که دغدغه‌ها و احساسات پیچیده و گاه متناقض نوجوانان را در قالب داستانی دل‌گرم‌کننده و شیرین توصیف می‌کند. قهرمان داستان، مانند بسیاری از افراد در سنین نوجوانی، احساسات گوناگونی را تجربه می‌کند: اضطراب، افکار مزاحم و بازدارنده، چالش در تعاملات اجتماعی و نگرانی برای آینده.
اس‌جی روحی غمگین است که افکارش درگیر مقاله‌ی پایان‌ترم، زندگی اجتماعی و آینده‌اش است. حالا او به یک مهمانی دوستانه دعوت شده است و باید تصمیم بگیرد که برود یا نه! اما اگر هیچ‌کس با او حرف نزند، چه؟ اگر مسخره‌اش کنند، چه؟ همه‌ی هم‌سن‌وسال‌هایش آنجا هستند! پس او هم باید جای خودش را پیدا کند! اما چه لباسی بپوشد؟ اصلاً شاید بهتر است نرود... پس از گفت‌وگوهای ذهنی بسیار، روح غمگین، شجاعانه تصمیم می‌گیرد به مهمانی برود. 


خرید کتاب کودک درباره غلبه بر اضطراب و نگرانی


صدای بلند موسیقی... رقص و گفت‌وگو و... با تمام این‌ها، اوضاع خیلی خوب پیش نمی‌رود و او تنها می‌ماند! کسی با او صحبت نمی‌کند و تلاش‌های نصفه‌نیمه‌‌اش برای تحت‌تأثیر قرار دادن دیگران با شکست مواجه می‌شود! او که سرش پر از دلایل موجه برای برگشتن است، ناگهان روح غمگین دیگری را در آن‌سوی اتاق شناسایی می‌کند، روح غمگینی که مثل او سردرگم است و نمی‌داند که می‌خواهد چه کند؛ همان که روح هم‌زبان اوست!


خرید کتاب کودک درباره دوست‌یابی


آن‌ها با هم از مهمانی می‌روند و مشغول گفت‌وگویی طولانی می‌شوند. غم، تنهایی و اضطراب نقاط مشترکی است که آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد، اگرچه تفاوت‌هایی هم دارند... در نهایت، آنچه پس از این آشنایی رخ می‌دهد همه‌چیز را تغییر می‌دهد!
در این رمان گرافیکیِ سیاه و سفید و گیرا، تجربه‌ی اضطراب، افکار مزاحم و دشواری‌های تعاملات اجتماعی برای نوجوانان، به‌خصوص افراد درونگرا، خجالتی یا افسرده به‌خوبی به تصویر ‌کشیده شده است. داستان فقط 24 ساعت از زندگی اس‌جی را روایت می‌کند. اما همین مدت زمان اندک به مخاطب نشان می‌دهد که در نهایت، قدرت دوستی است که به ما کمک می‌کند از تنهایی خود بیرون بیاییم، لذت بودن در جمعی از ارواح هم‌فکر و هم‌زبان را بچشیم و درک کنیم که در این تجربه تنها نیستیم.


خرید کتاب کودک درباره تنهایی 


تصاویر سیاه‌وسفید کتاب، به زیبایی، تکمیل‌کننده‌ی فضای داستان است. دو شخصیت اصلی کتاب (برخلاف سایر افراد) در تمام طول داستان، ملحفه‌ای روی سر خود دارند و فقط چشم‌ها و دست و پاهایشان مشخص است. تصویرگر با این ترفند بر احساس نامرئی بودن آن‌ها تأکید کرده و البته به این شکل، ظاهر و جنسیت آن‌ها را نیز مخفی کرده است که باعث می‌شود به‌راحتی خودمان را به‌جای آن‌ها بگذاریم. علاوه‌بر این، ناشناخته و رازآلود بودن شخصیت‌ها، به گیرایی داستان کمک فراوان کرده است.
کتاب «انجمن ارواح غمگین (1)» برخلاف عنوانش اصلاً غمگین نیست، بلکه امیدبخش و تکان‌دهنده است. کتاب سلامت روان نوجوانان را به شیوه‌ای نوین و تأثیرگذار بررسی می‌کند، و خوانندگان را با حس خوش‌بینی تازه‌ای مواجه می‌‌سازد.
به یاد داشته باشید: «چون الان مهم به‌ نظر می‌رسه، دلیل نمی‌شه همیشه همین‌طور مهم بمونه.»

گزیده‌هایی از کتاب

(پیام در گوشی) «سلام به همگی. امشب قراره خونه‌ی ما مهمونی داشته باشیم. مامان و بابام نیستن! یوهووو! می‌بینمتون، هرکی رو هم خواستین بیارین! قراره کلی خوش بگذره!»
- یعنی الان به مهمونی دعوت شدم؟ برم؟ نرم؟ اگه بهم بخندن چی؟ اگه هیچ‌کس باهام حرف نزنه چی؟ وای، خدای من! وای خدا، یه مهمونی که همه خوش می‌گذرونن. وای انگار همه قراره برن.
... (تایپ می‌کند) چقدر عالی! بی‌صبرانه منتظرم.
- وای نه! چرا همچین چیزی فرستادم؟ گفتم می‌آم و حالا مجبورم برم...

تصویرگر
تصویرگر
meddings Lize
سال نشر
1402
ناشر
نویسنده
meddings Lize
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor69 on