از مادرها گفتن از دخترها شنیدن (هرچه باید درباره بلوغ به دختران بگویید)

عنوان لاتین
The care and keeping of US: How-to-say it book for mom

برای مادرانی که به دنبال راهی برای ارتباط بهتر با دخترانشان در سال‌های آغازین دوران بلوغشان هستند، کتاب «از مادرها گفتن، از دخترها شنیدن» انتخاب مناسبی است. این کتاب نه تنها به مادران کمک می‌کند تا بحث‌های خاص در مورد بلوغ و ویژگی‌هایش را با دخترانشان آغاز کنند، بلکه راهنمای موثری برای ایجاد ارتباط نزدیک‌تر بین مادران و دختران در طول دوران بلوغ است.

برای یک مادر، سن ۹ تا ۱۲ سالگی دخترش یکی از بهترین زمان‌های ایجاد یک ارتباط صمیمانه است، زیرا در این زمان دخترها هم‌چنان به مادر خود وابستگی‌هایی دارند که به مرور زمان تغییر خواهد کرد. در این کتاب درباره موضوعاتی مانند بهداشت بلوغ، تغذیه، ورزش، خواب، ایمنی، عادت ماهانه، تغییرات بدن، زیبایی، مد و لباس، زندگی اجتماعی، مسائل عاطفی و مدیریت زمان صحبت می‌شود. کتاب مانند یک راهنما عمل می‌کند که هم موضوعات را شرح می‌دهد، هم درباره چگونگی رفتار در برابر واکنش‌های احتمالی دختران آگاهی می‌دهد و هم چگونگی ورود به هر بحث را بیان می‌کند.

در کنار این کتاب، جلد دیگری نیز وجود دارد به نام «از دخترها گفتن، از مادرها شنیدن» که این‌بار موضوع را از نگاه دختران بررسی می‌کند و به بیان موضوعات و مسائلشان در دوران بلوغ و صحبت درباره هر کدام با مادرانشان می‌پردازد.

«کارا نترسن»، متخصص اطفال، حقوقدان و نویسنده برنده جوایز بین‌المللی است. او که در آمریکا به دنیا آمده است، همیشه رویای کمک به دیگران را در سر داشت. او متخصص مباحث دوران بلوغ است.

«ژوزه ماسه» تصویرگر کتاب کودکان و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه مونترال است. او از زمانی که به یاد می‌آورد نقاشی می‌کرده و  بسیاری از کتاب‌هایی که او تصویرگری کرده در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار دارند.

گزیده‌هایی از کتاب

لازم نیست که همه‌ی پاسخ‌ها را از قبل بدانید. نیازی نیست که برای هر مشکلی یک راه حل فوری پیدا کنید. اما می‌توانید گوش کنید. می‌توانید با او شریک شوید و از او پشتیبانی کنید. می‌توانید به او کمک کنید تا تصمیمات ایمن، هوشمندانه و درستی بگیرد و زمانی باید نه بگویید یا حدودی تعیین کنید، این کار را طوری انجام دهید که نشان‌دهنده احترام شما به استقلال در حال رشد او باشد. هدف شما ایجاد یک عادت در برقراری ارتباط آسان است، نه فقط پاسخ به یک سوال یا حل یک مشکل.

برگردان
معصومه رحمانی
تصویرگر
تصویرگر
Josee Masse, ژوزه ماسه
سال نشر
1398
نویسنده
Cara Nattereson, دکتر کارا نترسن
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on