ثمینه باغچه بان

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با ثمینه باغچه بان را مشاهده کنید.

کتاب «دس دسی باباش می‌یاد» کتابی است پر از بازی و رنگ و شور. بازی‌های کودکانهٔ قدیمی و بازی‌های فراموش شده. کتاب، بازی‌های آهنگین کودکان قدیم را برای نسلی دیگر بازخوانی و یادآوری می‌کند.
چهارشنبه, ۲۳ تیر
قربونت برم هر دم گل تو دامنت کردم آن دم که ترا دیدم ترک همه را کردم
چهارشنبه, ۱۱ دی
رفتم کفتر بگیرم آهو شد و صحرا رفت رفتم آهو بگیرم ماهی شد ودریا رفت دریا پر از صدف بود صدف پر از مرواری  آهو شد و صحرا رفت انتخاب و گردآوری از اشعار عامیانه، متل ها و لالایی هاست. تصاویر مینیاتوری گردآوری شده که همره متن آمده برگرفته از کتاب های قدیمی و مکتوب همچون شاهنامه، حافظ، هفت اورنگ، منطق الطیر، خمسه نظامی است که به صورت برشی از تصویر کامل آورده شده است. این اثر شعرهای قدیمی را در ذهن و یاد کودکان که یادآور باغ های خیال انگیز، اسب های دوست داشتنی و سرزمین های رویایی است ماندگارتر می کند و ضمن سرگرم کردن، کودک را با ادبیات شفاهی ایران آشنا می کند. این اشعار در خانه و مهدکودک ها برای خواب کودکان، بلندخوانی و اجرای نمایش خلاق مناسب است.
یکشنبه, ۳ اسفند
کتاب "جم جمک برگ خزون" که مجموعه ای از متل های عامیانه ایران است که بزرگ و کوچک دست کم چند تایی از آن ها را از زبان مادر بزرگ ها و یا مادران خود شنیده اند، اکنون به کوشش ثمینه باغچه بان و با تصویرگری فرشید شفیعی به بازار آمده است.
یکشنبه, ۱۱ مرداد