بهزاد یزدانی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با بهزاد یزدانی را مشاهده کنید.

به بچه‌های «فردا» ۱۲ مارس ۲۰۱۴
دوشنبه, ۱۷ خرداد
خواننده‌ی عزیز من بچه‌ی مطیعی بودم. در دوران کودکی‌ همیشه می‌ترسیدم توی دردسر بیفتم. (در واقع هنوز هم از افتادن توی دردسر می‌ترسم.) دختری بودم که زنگ‌های تفریح تخته‌پاک‌کن را تمیز می‌کردم. از آن‌هایی بودم که مشق اضافه می‌نوشتم. راستش بچه‌ها حق داشتند ازم متنفر شوند!
چهارشنبه, ۱۲ خرداد
خواننده‌ی عزیز در دوازده‌سالگی، بورسیه‌ای برای تحصیل در یک مدرسه‌ی خصوصی دخترانه‌، در شهر محل زندگی‌ام به من دادند. بسیاری از دختران از منطقۀ‌ ثروتمند دیگری به آن مدرسه می‌آمدند. آن‌ها را با جگوار و مرسدس‌بنز به مدرسه می‌رساندند و گران‌ترین غذاها خوراک‌شان بود! من هیچ‌ رقمه به آن محیط احساس تعلق پیدا نمی‌کردم.
سه شنبه, ۱۱ خرداد
خواننده‌ی عزیز
دوشنبه, ۲۷ اردیبهشت
عزیزی که این نامه را می‌خوانی نویسنده می‌تواند تمام جهان را در کتابی جای دهد. جدی می‌گویم. آدم می‌تواند برود داخل آن جهان؛ چیزهایی یاد بگیرد و آموخته‌هایش را بیاورد به جایی که به‌طور معمول در آن زندگی می‌کند. آدم می‌تواند از دریچه‌ی چشم شخصی دیگر بنگرد، با ذهن او فکر کند و نگران همان چیزی باشد که او نگرانش است.
یکشنبه, ۲۶ اردیبهشت
در کتاب «صد و یک راه برای ذله کردن معلمها»، به زیبایی مسایل دوران نوجوانی بیان شده است. بلوغ عاطفی و رفتاری قهرمان کتاب و نحوهٔ برخورد بزرگترها با او و مشکلاتش و تلاش خود او برای رسیدن به اهدافش ستودنی است.
دوشنبه, ۲ اردیبهشت
به کودکی که از تاریکی می‌ترسد چگونه کمک می‌کنید؟ چه می‌کنید تا بچه‌ها به حرف‌های شما گوش بدهند؟ به کودکی که اسباب‌بازی‌اش را به بچه‌های دیگر نمی‌دهد، چگونه رفتار درست را آموزش می‌دهید؟
سه شنبه, ۹ آذر