علی گلشن

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با علی گلشن را مشاهده کنید.

کتاب ترکمن‌ها به معرفی قوم ترکمن از جنبه‌های تاریخی، اجتماعی، دینی، فرهنگی، هنری و… می‌پردازد. بازی‌های سنتی، مراسم و جشن‌ها، خوراک، پوشاک، زیورآلات و صنایع دستی قوم ترکمن، از دیگر بخش‌های این کتاب هستند.
دوشنبه, ۲۶ تیر
سگ سانان قدیمی‌ترین دوست و همدم انسان در طول تاریخ هستند. آشنایی با گونه‌های پستانداران ایران و ایجاد علاقه به جانوران و میراث طبیعی و همچنین از میان بردن ترس و باورهای نادرست درباره برخی ازجانوران از اهداف کتاب است. در بخش نخست گرگ خاکستری و سایر اعضای خانواده یعنی شغال‌ها و روباه‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند معرفی و در بخش دوم به سگ‌سانان اهلی ایران و شرایط زندگی، خاستگاه، پیشینه تاریخی، کارایی و چگونگی پرورش و نگهداری هر یک از انواع بومی آن‌ها پرداخته می‌شود.
سه شنبه, ۱۳ مرداد
کتاب «فریاد یوزپلنگ» نخستین کتاب از مجموعه‌ی جانوران در خطر انقراض است و از زبان این جانور زیبا اطلاعاتی را درباره یوزپلنگ آسیایی و خطراتی که او را تهدید می‌کند در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد. در پایان کتاب نیز ۱۰ جانوری که در متن به آن‌ها اشاره شده و در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی دیده می‌شود معرفی شده‌اند.
سه شنبه, ۱ مرداد
در سرزمین ایران گونه های مختلفی از گربه سانان بزرگ و کوچک در نقاط مختلف و به شکل پراکنده زندگی می کنند. افزون بر دو گونه گربه سان بزرگ ایران، یوز پلنگ آسیایی و پلنگ، گونه های متنوعی از گربه سانان کوچک نیز در ایران زندگی می کنند و هر کدام از آن ها از زیباترین و نادرترین گربه های جهان به شمار می روند و در کمتر کشوری در جهان چنین تنوعی به چشم می خورد.
شنبه, ۱ مرداد