هدی عظیمی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با هدی عظیمی را مشاهده کنید.

شب بود و حوصله گلناز و خرس قطبی سر رفته بود. مادر پای کامپیوتر به کارهایش می‌رسید و پدر پای تلویزیون بود. پدر از پای تلویزیون بلند می‌شود بدون آن‌‌که آن را خاموش کند. خرس قطبی سراغ تلویزیون می‌رود و خاموشش می‌کند. گلناز می‌پرسد چرا؟ خرس قطبی پاسخ می‌دهد: «به‌خاطر خرس‌های قطبی!».
چهارشنبه, ۱۳ بهمن
یکی از راه های تشویق کودکان به خواندن کتاب اجرای فعالیت های هنری در پیوند با کتاب است. از جمله فعالیت های محبوب کودکان بازی و اجرای نمایش با عروسک است. عروسک های انگشتی ابزار ساده ای هستند که نه تنها مربی به هنگام کتابخوانی می تواند از آن ها بهره ببرد، کودکان نیزتشویق می شوند که با گذاشتن آن ها بر انگشت های خود داستانی را که شنیده اند بازگو کنند یا داستانی تازه بسازند و به این ترتیب مهارت های گفتاری ، تخیل و خلاقیت شان پرورش یابد. کتاب "عروسک های انگشتی راهی به سوی قصه گوی، بازی و خلاقیت"، دارای دو بخش است. بخش یک: روش ساخت گام به گام ۱۲ عروسک از شخصیت های جانوری و ۲ شخصیت انسانی آشنا که در بیشتر داستان های کودکان نقشی به عهده دارند، همراه با الگوی دقیق هر یک از آن ها.
یکشنبه, ۲ شهریور
همیشه و همواره در آمیختن ادبیات با ریاضی یا با زبان شناخت‌پذیر برای کودکان دشوار بوده است. شمارورزی زبان نمادین ویژه خود را دارد که کار آن اندازه‌گیری چندی‌ها یا کمیت‌ها است. ادبیات اما زبان عاطفی و گاهی نمادینی است که سروکارش با کمیت‌ها نیست و از درون انسان و آرزوها و تخیلش سخن می‌گوید. نویسنده‌ی کتاب «چه و چه و چه یک بچه» که تجربه کار آموزش شمارورزی با ادبیات را در بخش آموزش خلاق کودک محور با بسته‌های لولوپی (لولوپی+۰ و لولوپى +۱)  پیش می‌برد اکنون با تکیه بر آن تجربه، روایتی آهنگین از شناخت شمارورزی پایه برای کودکان خردسال از دو سالگی تا چهار پنج سالگی فراهم کرده است.
چهارشنبه, ۱ آبان