شاهده سعیدی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با شاهده سعیدی را مشاهده کنید.

کتاب « هوا و هواشناسی » یک کتاب غیر داستان علمی اطلاعاتی است که با اطلاعات علمی و فعالیت‌های عملی کودکان را با آب و هوا و اقلیم آشنا می‌کند. چرا هوای شهرها از اطراف آن‌ها گرم‌تر است؟ فصل‌ها چگونه به وجود می‌آیند؟ آب و هواهای مختلف چگونه به وجود می‌آیند؟ چگونه بادنما بسازیم؟ نام انواع ابرها چیست؟ قطرات باران چگونه شکل می‌گیرند؟ گردباد چیست و چگونه به وجود می‌آید؟ ما چه کارهایی می‌توانیم برای کاهش تغییرات اقلیمی انجام دهیم؟ چگونه می‌توان وضع هوا را پیش‌بینی کرد؟ کودکان پاسخ این سوالات و سوالات بسیار دیگری درباره‌ی آب و هوا و اقلیم را در این کتاب خواهند یافت. کتاب «هوا و هواشناسی» شامل ۱۳ بخش است: هوا در حرکت، الگوهای هوا (اقلیم‌ها)، فصل‌های سال، انرژی خورشید، گرما و سرما، فشار هوا، هنگامی که باد می‌وزد، آسمان ابری، روزهای بارانی، برف و یخ، هوای ناآرام و توفانی، تغییرات آب و هوا (اقلیمی)، پیش‌بینی وضع هوا.
چهارشنبه, ۲۰ دی
کتاب « رودخانه‌ها و اقیانوس‌ها » یک کتاب علمی اطلاعاتی است که با اطلاعات علمی و فعالیت‌های عملی کودکان را با رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها و چگونگی شکل‌گیری آن‌ها آشنا می‌کند.
دوشنبه, ۲۷ آذر
کتاب اژدهایان ،دوران باستان، قرون وسطا و بعد....کتابی است شامل قصه های عامیانه ی کوتاه و افسانه های نو از حضور اژدهایان در زندگی مردم که بیشتر موضوع های آن به پیروزی خیر بر شر می پردازد. کتاب، این قصه ها را به چهار فصل اژدهایان دوران باستان، اژدهایان قرون وسطا، اژدهایان قصه های عامیانه و اژدهایان دوره های بعد تقسیم کرده است.
دوشنبه, ۲۴ خرداد
همواره این تفکر وجود داشته است که ترجمه‌ی کتاب کودک به ویژه کتاب‌های تصویری کار ساده و آسانی است اما ریتا اویتینن، پژوهشگر فنلاندی خوانش دیگری از این فرضیه دارد و ترجمه برای کودکان را امری دشوار در عین حال همراه با حساسیت ویژه می‌خواند و معتقد است در ترجمه‌ی کتاب‌های کودکان به ویژه کتاب‌های تصویری عوامل درون متنی و برون متنی بسیاری دخیل‌اند و ترجمه برای کودکان را باید از جنبه‌های بیشماری نگاه کرد.  او کتابش را در شش فصل طراحی کرده است که هر فصل خود گویای موضوعی جدا و تفکیک شده‌ای است.
شنبه, ۸ اسفند
سرزمین مومین با خانه ای استوانه ای به شکل بخاری های قدیمی اسکاندیناوی در دره ای سبز قرار دارد و موجودات تخیلی شاد و پر جنب  جوشی در آن زندگی می کنند. خانواده مومین ها شامل مامان مومین و بابا مومین و مومین ترول در خانه ای بزرگ در دره ی مومین زندگی می کنند.
سه شنبه, ۳ مرداد
"کوتوله‌ها قهرمان نیستند، بلکه اشخاصی حسابگرند که برای پول ارزش زیادی قایلند، بعضی از آنها حقه‌باز و خائن و افرادی بسیار بد هستند، بعضی نه، افرادی نسبتا خوب و شرافتمندند مثل تورین و گروهش، البته اگر انتظار شما از "خوب" زیاد بالا نباشد".
یکشنبه, ۱۳ دی
گورکن گفت: "وزغ خودخواه و سبک سر باز هم دچار غرور ثروتش شده و قصد دارد باز هم ماشیش را عوض کند.  باید مدتی با او زندگی کنیم تا او را سر عقل بیاوریم." داستان "باد در شاخه های بید" داستان ماجرا جویی های سرخوشانه ی وزغ، موش آبی، موش کور و گورکن و بازی و شیطنت آنها در میان قایق ها و لذت بردن از خوراکی های خوشمزه و ماجراجویی در وایلدوود است.
یکشنبه, ۲۷ بهمن