کتایون سلطانی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با کتایون سلطانی را مشاهده کنید.

«ماتی و سامی و سه گاف گنده» داستانی است درباره دروغ گویی و پیامدهای آن و کتابی است در  ستایش راست‌گویی. نویسنده در این کتاب از پسر یازده ساله ای به نام ماتی می گوید. پسری که برای تعطیلات تابستانی خانواده خود رویایی دارد. او برای این که آرزویش به واقعیت بپیوندد به دروغ متوسل می شود و با این کار خانواده اش را به دردسر بزرگی می اندازد.
شنبه, ۷ مرداد
این کتاب کورنلیا فونکه فضایی فانتزی و البته حماسی دارد. ایگرن می‌خواهد شوالیه باشد، او در قلعه‌ای عجیب و جادویی زندگی می‌کند که برای مخاطب عجیب است. ایگرن به حرف زدن گربه‌ها و نعره‌های مجسمه‌های شیر عادت دارد. نویسنده مکان و زمان داستان را نشان نداده است، اما فضا و توصیف‌ها نشان می‌دهد دوره‌ی جادوگرها و احتمالاً قرون وسطاست؛ اما در این رمان نوجوان، قرار نیست جادوگرهای بزرگ کاری از پیش ببرند.
دوشنبه, ۱۴ فروردین
«مگی» و پدرش، «مو»، عاشق کتاب هستند و زیاد کتاب می خوانند. مو نیروی عجیبی دارد، او می تواند با بلند خواندن شخصیت های کتاب را به دنیای واقعی بیاورد، اما شخصیت های داستانی وارد زندگی آن ها شده و دردسر آفرین شده اند. شب قبل از سفر بیگانه ای وارد خانه ی آن ها می شود، مگی از او می ترسد... بیگانه کسی نیست، جز «گرد انگشت»، یک شخصیت داستانی خسته از دنیای شلوغ و پر سر وصدا، که حالا می خواهد برگردد به کتاب، ماجراهایی پیش می آید و مگی می فهمد مو، با هدف مخفی کردن  کتاب سیاه قلب، راهی سفر شده است. مو کتاب را در کتابخانه ی «خاله الینور» مخفی می کند، اما شبانه آدم های « کاپریکورن»، یکی دیگر از شخصیت های کتاب سیاه قلب، سر می رسند و مو و  سیاه قلب را با خودشان می برند.
چهارشنبه, ۱۲ آذر
هانو پسرکی است که نمی تواند مشکلاتش را حل کند. این کتاب درباره ی هانو است واینکه چطور می تواند با کمک دوست خیالی اش، اژدها کوچولو، بر مشکلات غلبه کند. در این داستان، ماجرای کودکی تعریف می شود که با قدرت خیال اراده ی خود را باز می یابد. او پسرک چاقی است که در مدرسه نمی تواند با دیگران ارتباط خوبی برقرار کند وهمین مسئله باعث می شد از قافله ی درس عقب بماند. نویسنده تلاش کرده است ما را با خود به دنیای هانو ببرد، دنیای ترس ها، پس روی ها و شکست های او.
چهارشنبه, ۲۱ آبان
تا حالا شنیده اید یک دیو زمینی بخواهد از شرایط زندگی خود در غار زیر انبار قدیمی باغ دست بردارد، به خانه ی آدم ها برود، تمام عادت های خود مانند تف کردن، آروغ زدن، نخوردن کرم خاکی و... را فراموش و با مقررات انسان ها زندگی کند، هر چند سخت باشد؟
چهارشنبه, ۲۶ بهمن
کتاب «مومو» دختر هشت و یا شاید هم دوازده ساله‌ای است تنها و بی کس که نه تنها کسی نمی‌داند کی به دنیا آمده، از کجا آمده و خانواده‌اش کجایند، حتی خودش هم نمی‌داند! اما مومو هنر بزرگی دارد که او را تنها نمی‌گذارد و آن گوش کردن صبورانه به حرف‌ها و درددل‌های مردم است. او برای همه گوش شنوا دارد و برای هر کس که به دلداری و همدردی نیاز دارد راه حلی درست و عاقلانه پیشنهاد می‌کند.
شنبه, ۱۲ دی