اگر این طوری بشود چی؟

عنوان لاتین
But what if?, 2013

آیا شما هم در برخورد با موقعیت‌های ناشناخته، احساس «نگرانی» می‌کنید؟ مثلاً اگر کسی بگوید: از فردا باید به مدرسه جدیدی بروید، یا تمامی همسایه‌های شما قرار است یک دفعه تغییر کنند، چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ با این احساس چه می‌کنید؟

کتاب « اگر این طوری بشود چی؟ » داستان دختری به نام «دیزی» را روایت می‌کند که خانه جدیدشان را دوست ندارد، چون نگران مدرسه، معلم و دوستان تازه و همسایه‌هایی که نمی‌شناسد است. اما خوشبختانه «دیزی» این احساس را نادیده نمی گیرد و ....  

کتاب از دو بخش مختلف تشکیل شده است: بخش نخست داستان است و بخش دوم، تصویرهای بدون متن هستند که مخاطب می‌تواند با استفاده از تخیل خود، برای آن‌ها داستانی بنویسد و به پرسش‌ها پاسخ دهد. این ابتکار، از ویژگی‌های مثبت کتاب است.

بخش «یادداشتی درباره‌ی استفاده از این کتاب» مطالب سودمندی برای والدین و مربیان دارد.

بد نیست بدانیم که از نظر برخی روان‌شناسان، بعد از مرگ یا جدایی والدین، اسباب‌کشی، بالاترین میزان اضطراب را برای کودکان به همراه می‌آورد.

درباره نویسنده کتاب « اگر این طوری بشود چی؟ »

سو گریوز نویسنده کتاب‌های کودکان است که تاکنون برای کودکان پیش دبستان و دبستان بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب نوشته است. کتاب‌های او شامل هم داستان و هم غیر داستان می‌شود. او مدتی هم آموزگار بوده است. از این نویسنده به جز کتاب « اگر این طوری بشود چی؟ »، کتاب‌های « کی می ترسد؟ » و « از همه چیز بدم می آید! » نیز به فارسی ترجمه شده است.

برگردان
فرزانه کریمی
تصویرگر
Desideria Guicciardini, دسیدریا گوئیتچاردینی
تهیه کننده
سیمین ظریفیان
سال نشر
۱۳۹۵
نویسنده
Sue Graves, سو گریوز
Submitted by editor3 on