تو فقط شبیه خودت هستی

عنوان لاتین
You are like you

کتاب «تو فقط شبیه خودت هستی» کودک را به خودش می‌شناساند، شباهت‌ها و تفاوت‌هایش با اطرافیان را نشان‌اش می‌دهد و کمک می‌کند کودک خود را هر آن‌طور که هست بپذیرد و خود را دوست داشته باشد.

«... بدن شگفت‌انگیزت اجزای زیادی دارد؛ اجزایی که می‌توانی آن‌ها را ببینی، احساس‌شان کنی و یا تکان‌شان بدهی ... بعضی از اعضای بدن‌ات شبیه افراد خانواده و دوستان‌ات است. اما بعضی اعضای دیگر کاملا با آن‌ها فرق می‌کند ... بخشی از وجود تو، از فکرها و ایده‌های خلاقانه‌ات نگه‌داری می‌کند. تا وقتی فکرهایت را به زبان نیاوری، کسی از آن‌ها باخبر نمی‌شود ... فکرهایت بخش مهمی از وجودت را می‌سازند؛ همان چیزهایی که تصور می‌کنی یا آن‌ها را درست می‌دانی ...»

کتاب «تو فقط شبیه خودت هستی» پس از توضیح ابعاد مختلف «خود/ من» به موضوع احساس حال بد و راهکارهای مختلفی که برای رفع آن در پیش می‌گیریم می‌پردازد. این‌که ممکن است تلاش کنیم خودمان را طور دیگری نشان دهیم، یا رفتار دیگران را مو به مو تقلید کنیم و غیره. سپس نویسنده «تو فقط شبیه خودت هستی» بر این موضوع تاکید می‌کند که گاهی اوقات اشکالی ندارد به هم ریخته و ناراحت باشیم و در این مواقع بهتر است خودمان را سرگرم کارهایی کنیم که دوست‌شان داریم و در این کارها به ویژگی‌های بدنی و فکری که ما را فقط شبیه خودمان می‌کند توجه کنیم.

در انتهای کتاب نیز نویسنده در سخنی با مادران و پدران، متخصصان و مراقبان کودک درباره‌ موضوع کودکان و پذیرش خویشتن، نکاتی را تشریح کرده است.

تصویرگری دوست‌داشتنی و رنگارنگ کتاب «تو فقط شبیه خودت هستی» برای گروه سنی هدف، کتاب مناسب و تکمیل کننده متن کتاب است. کتاب «تو فقط شبیه خودت هستی» برای بلندخوانی مناسب است.

کتاب تو فقط شبیه خودت هستی

 

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب تو فقط شبیه خودت هستی

«شونا آینز» یک روانشناس بالینی استرالیایی است که سال‌هاست در زمینه‌ مشاوره و هم‌یاری به کودکان در مواقع بحرانی فعالیت می‌کند. آینز سوژه و محتوای کتاب‌های خود را از جلسات مشاوره با کودکان و حتی گاهی بزرگسالان استخراج کرده است.

«آیریس آگوس» تصویرگری اهل مجارستان است. تصویرهای آبرنگ او سال‌هاست که در کتاب‌ها، انیمیشن‌ها و تبلیغات با مخاطبان کودک و بزرگسال دیده می‌شود.

کتاب «تو فقط شبیه خودت هستی» یکی از عنوان‌های «مجموعه کتاب‌های آغوش گرم روان‌شناسی» است. این مجموعه به چالش‌هایی که کودکان در زندگی خود با آن‌ها مواجه هستند می‌پردازد. این مجموعه با هدف کمک به کودکان برای بیان بهتر احساسات و مشکلات خود برای اعضای خانواده، مربیان و دوستان منتشر شده است. کتاب‌های «خانواده شبیه شیرینی است»، «عشق شبیه درخت است»، «زندگی شبیه باد است»، «اینترنت مثل برکه است»، نگرانی شبیه ابر است»، «دوستی شبیه الاکلنگ است» و «زمین بازی شبیه جنگل است» کتاب‌های دیگر این مجموعه هستند که فارسی ترجمه شده‌اند.

برگردان
احمد تصویری
تصویر اضافی
تصویرگر
Irisz Agocs, آیریس آگوس
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۵
نویسنده
Shona Innes, شونا آینز
ویراستار
روشنک بهاریان نیکو
Submitted by editor3 on