جشن امضا تابستانه‌ لاک‌پشت پرنده در امرداد ۹۷ برگزار می‌شود

جشن امضا تابستانه‌ لاک‌پشت پرنده دوشنبه، اول امرداد ماه ۱۳۹۷، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود. در در جشن امضا تابستانه‌ لاک‌پشت پرنده از فهرست بیست و پنجم لاک‌پشت پرنده رونمایی می‌شود و یکی از کتاب‌های برگزیده‌ لاک‌پشت پرنده بلندخوانی خواهد شد.

در جشن امضا تابستانه‌ لاک‌پشت پرنده بیش از پنجاه نویسنده و مترجم حضور دارند و کودکان می‌توانند با نویسندگان و مترجمان دیدار کنند و کتاب‌های مورد علاقه‌شان را با امضا نویسنده و مترجم محبوبشان تهیه کنند. در جشن امضا تابستانه‌ لاک‌پشت پرنده همچنین از کودکانی که در جشن قبلی لاک‌پشت پرنده با لباس شخصیت‌های کتاب‌های کودک و نوجوان شرکت کرده بودند تقدیر خواهد شد. جشن امضا تابستانه‌ لاک‌پشت پرنده در شهر کتاب مرکزی در خیابان شریعتی بالاتر از مطهری، نبش کوچه کلاته برگزار خواهد شد.

لاک‌پشت پرنده فهرستی است از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل، انتخاب می‌کنند. گروه داوری لاک‌پشت پرنده را معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، رویا میرغیاثی تشکیل می‌دهند.

کتاب‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

از معیارهای فهرست لاک پشت پرنده می‌توان به دستیابی به سبک شخصی و توانایی در آفریدن جهانی تازه و فضای منحصر به فرد، پیوند با پیشینه‌ ادبی، امکان فراتر رفتن از سنت‌های ادبی و گشودن افق‌های تازه، توجه به درستی و غیرجانبدارانه و به روز بودن اطلاعات در کتاب‌های اطلاعاتی و توجه به پیچیدگی‌های دنیای واقعی کودک، خواسته‌ها و نیازهای کودکان امروز و پرهیز از ساده‌سازی و ساده‌انگاری و هم‌چنین تحمیل دنیای بزرگ‌سالانه به کودکان اشاره کرد.

از  انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و نشر چیستا کتاب‌های «همایش پرندگان» نوشته پیتر سیس با ترجمه زهره قایینی نیز کتاب «المر» اثر دیوید مک‌کی با ترجمه هورزاد عطاری، آرش کماندار نوشته محمدهادی محمدی و تصویرگری ندا راستین‌مهر، رفتم به باغی نوشته محمدهادی محمدی و تصویرگری پرستو حقی،  ریاضی‌آموز ادبی، لولوپی (لولوپی +۱، لولوپی+ ۰) نوشته محمدهادی محمدی و تصویرگری کیوان اکبری به این فهرست راه یافته‌ اند و کتاب‌های «آواورزی با سی بی لک» و «الفباورزی با کاکاکلاغه» نوشته محمدهادی محمدی از نشر چیستا هم شش لاک پشت پرنده دریافت کرده‌اند..

علاقمند می‌توانند این کتاب‌ها را از فروشگاه اینترنتی کتاب هدهد تهیه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۵۳۵۲۸ تماس بگیرند.

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on