خرس خشمگین از گرمایش زمین

عنوان لاتین
The Grouchy Bear.,2012

کتاب «خرس خشمگین از گرمایش زمین» از مجموعه کتاب‌های مبارزان کاهش کربن دی اکسید زمین، محیط زیست است که درباره‌ی اهمیت درختان سبز در حفظ تعادل هوا و گرمای کره زمین به مخاطب اطلاعات می‌دهد. هم‌چنین در کتاب می‌توان در باره‌ی گرمایش کره‌ی زمین که بر اثر قطع درختان و ازدیاد دی اکسید کربن پدید می‌آید، مطالب جالبی را خواند.

ارایه اطلاعات در کتاب غیرمستقیم، خلاقانه و یه شکل داستان علمی تخیلی است و اطلاعات مفیدی به مخاطب در باره‌ی مبارزه با افزایش کربن دی اکسید که مسبب گرمایش زمین است و حفاظت از محیط‌زیست می‌دهد. هم‌چنین نشان می‌دهد گرمایش زمین چگونه باعث بر هم زدن خواب زمستانی خرس‌ها می‌شود.

زبان و بیان کتاب ساده و روان و هماهنگ با متن است. تصاویر کتاب نقاشی‌های رنگی و متناسب با متن است.

معلم می‌تواند از داستان این کتاب برای آموزش غیرمستقیم دانش آموز استفاده کند و در باره‌ی حفاظت از محیط زیست اطلاعات بدهد.

درباره نویسنده کتاب «خرس خشمگین از گرمایش زمین»

لورل کالس نویسنده استرالیایی است که در حوزه آموزش به کودکان در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند. از لورل افزون بر کتاب «خرس خشمگین از گرمایش زمین» کتاب‌های دلفین آوازخوان و کارخانه بستنی سازی هم به فارسی ترجمه شده است.

 

برگردان
لادن مقیمی اسکویی
تصویرگر
Constanthing, کنستانیتیک
تهیه کننده
گروه علوم شورای کتاب کودک
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Laurel Colless, لورل کالس
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال
Submitted by editor3 on