ساخت برج با لیوان در دهمین بسته فعالیت «سلام تابستان»

سایت کتابک، دهمین بسته فعالیت «سلام تابستان» را با معرفی بازی گروهی «با لیوان کاغذی برج بسازید» ویژه کودکان و خردسالان در دومین هفته شهریورماه ۱۳۹۶ منتشر کرد.

انجام بازی‌های گروهی، سرعت عمل کودکان را بهبود می‌دهد و مهارت‌های تمرکز، دقت و حل مسئله را در آنان تقویت می‌کند. کودکان در خلال انجام بازی‌های گروهی، مشارکت، همکاری و هماهنگی با دیگر اعضای گروه را می‌آموزند. در بازی «با لیوان کاغذی برج بسازید» از هر یک از گروه‌ها خواسته شده با کمک یک کش و چند نخ و بدون دخالت مستقیم دست، با استفاده از لیوان‌ها برج بسازند. کودکان در این بازی برای رسیدن به نتیجه مطلوب، وادار خواهند شد تا در گروه به بهترین شکل مشارکت کنند و هماهنگی لازم را با سایر اعضای گروه داشته باشند.

 

بازی گروهی

 

سایر فعالیت‌های دهمین بسته فعالیت «سلام تابستان»

در بخش کودک و طبیعت این شماره، کودکان را با تجربه تازه ساختن «خلوتگاه» در طبیعت آشنا کنید. کودکتان را به طبیعت ببرید تا او افزون بر فعالیت فیزیکی، کشف‌های تازه‌ای را در طبیعت داشته باشد. با استفاده از چند تکه پارچه و یک طناب یا با کمک چند تکه چوب، یک خلوتگاه همراه با کودکتان بسازید.

 

کودک و طبیعت

 

در بخش آشپزی دهمین بسته فعالیت «سلام تابستان» کودکان درست کردن پن‌کیک موزی را تجربه می‌کنند. سپس می‌توانند از پن‌کیک‌ها برای ساختن شکلک‌های بامزه استفاده کنند.

 

دهمین بسته فعالیت

 

در بخش کاردستی کودکان می‌آموزند با کمک چند تکه کاغذ یا مقوای رنگی و نخ چگونه یک بالن رنگارنگ بسازند.

 

بازی و کاردستی

 

در بخش بازی و سرگرمی دهمین بسته فعالیت سلام تابستان نیز از کودکان خواسته شده تعدادی از اشیا تعیین‌شده را در تصویر بیابند.

 

بازی و سرگرمی در نهمین بسته فعالیت تابستانی

 

معرفی کتاب + فعالیت این هفته، کتاب «خرگوش حکیم» را به کودکان معرفی کرده است و فعالیت‌هایی که کودکان می‌توانند در پیوند با این کتاب انجام دهند را نیز ارائه داده است.

 

دهمین بسته فعالیت سلام تابستان

 

سایر فعالیت‌های سلام تابستان را که در هفته‌های گذشته منتشر شده است، در لینک‌های زیر ببینید:

 

 

کلیدواژه:
پیوست:
معرفی کتاب+فعالیت (153.21 کیلوبایت) , آشپزی با کودکان (197.63 کیلوبایت) , کاردستی (136.28 کیلوبایت) , بازی گروهی (168.64 کیلوبایت) , کودک و طبیعت (234.73 کیلوبایت) , بازی و سرگرمی (244.58 کیلوبایت)
Submitted by editor71 on