روباه ها با مرغ ها کاری ندارند

عنوان لاتین
Sauve Qui Poulel

جوجه خروس ها همیشه و در هر زمانی در حال جنگ و دعوا با هم هستند. امروز هم زیاد طول نمی کشد که بازی را به جنگی تمام عیار تبدیل می شود. این فرصت خوبی است برای بچه روباه ها تا چند جوجه خروس برای پدرشان هدیه ببرند. جوجه مرغ ها از طریق زورا خواهر بچه روباه ها از ماجرا آگاه می شوند و به کمک او راه لانه روباه ها را پیدا می کنند و جوجه خورس ها را نجات می دهند.

 مجموعه کتاب های مرغدانی پرماجرا مجموعه ده داستان است که شخصیت های اصلی آن سفید پر، حنایی، نوک دراز و فرفری هستند. در این مجموعه موضوع های مورد علاقه کودکان به شکلی جذاب بیان می کند و به پرسش های کودکان درباره ی آن ها پاسخ می دهد. همچنین بهانه ای پیدا می کنند تا مخاطبان را با افسانه ها ، شخصیت های علمی و ادبی و تاریخی مانند گالیله، لویی چهاردهم و شخصیت های افسانه ای مانند غول شاخ دار، آخرین تک شاخ و شوالیه های میزگرد آشنا می کند. علاوه بر این داستان دیگری هم بر متن اضافه می شود.

این مجموعه شامل "مرغکی که می خواست دریا را ببیند"، "روزی که قرار بود برادرم به دنیا بیاید"، "مرغ هایی که طلسم شدند" ، "نوک دراز عاشق می شود" ، "روباه ها با مرغ ها کاری ندارند" ، "چه کسی جانشین موش قصه گو می شود" ، "ای وای خورشید را دزدیدند"، "پشم های طلای ام کو ؟" ، "جوجه ای که می خواست فضانورد شود" و "گربه ی سیاه بد شانسی نمی آورد" است. اگر چه متن کتاب برای گروه سنی ٧ تا ١٢ سال مناسب است ولی به سبب ماجراهای طنز آن و شخصیت های مورد علاقه کودکان برای سال های پیش دبستان هم جذاب است. این مجموعه با خرید حق انتشار کتاب از ناشر فرانسوی منتشر شده است.    
 

برگردان
محمد مهدی شجاعی
تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۹۰
ناشران
نویسنده
Christian Joliois , کریستیان ژولی بوآ
ویراستار
ترانه امیر ابراهیمی
Submitted by editor3 on