سفر باور نکردنی ادوارد

عنوان لاتین
The Miraculous Journey Of Edward Tulane

"ادوارد" عروسک خرگوشی کوچکی است ساخته شده از چینی، مغرور و خود پسند که صاحبش "ابیلین" را خیلی دوست ندارد. از اطرافیان او هم دل خوشی ندارد. ادوارد در یک سفر دریایی از دست ابیلین به داخل آب می افتد و این گونه است که یک سفر باور نکردنی را آغاز و صاحبان جدیدی پیدا می کند. سرانجام نیروی عشق و عاطفه ادوارد و ابیلین را به هم می رساند هر چند که ابیلین دیگر خودش مادر شده است و ادوارد هم دچار دگرگونی در رفتار.

این داستان فانتزی با ژرف ساخت عاطفی عمیق، ماجرای تحول در شخصیت یک عروسک چینی بی احساس را بیان می کند. در ابتدای داستان، ادوارد، خودخواه و بی تفاوت است اما در پایان، او مانند یک انسان واقعی، دوست داشتن دیگران، ترس، امیدواری به زندگی و عشق را تجربه می کند. این تغییر رفتار، ناشی از آشتی با دیگران و پذیرفتن آن هاست. ادوارد دریچه قلبش را به روی محبت صاحبانش می گشاید.

داستان با درون مایه عاطفی، روانشناسی، فلسفی و مشخصه صلح، قدرت دوست داشتن را به مخاطب نوجوان بازگو می کند. زبان داستان توصیف های زیبا، حس برانگیز و تاثیر گذار بر مخاطب دارد. تصاویر هم افزون بر انتقال حس عاطفی داستان با ریزه کاری های هنرمندانه، دقت نظر تصویرگر را بیان می کند.

برگردان
مهدی حجوانی
تهیه کننده
ژاله فروهر
سال نشر
۱۳۸۶
ناشران
نویسنده
Kate Dicamillo, کیت دی کامیلو
Submitted by editor3 on