سومین بسته فعالیت «سلام تابستان» در تیرماه ۱۳۹۶

سومین بسته فعالیت «سلام تابستان» در سومین هفته تیرماه ۱۳۹۶ از سوی سایت کتابک منتشر شد.

سایت کتابک با هدف تشویق کودکان به انجام فعالیت‌های فیزیکی و بازی‌ها و سرگرمی‌های فکری و همچنین خواندن کتاب‌های باکیفیت، هر هفته در طول تابستان به معرفی فعالیت‌هایی خارج از فضای خانه و کتاب‌های باکیفیتی می‌پردازد که کودکان می‌توانند تابستان خود را با آن‌ها سپری کنند.

حضور در طبیعت، منجر به کاهش تأثیر استرس بر کودکان می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد کودکان در کنار طبیعت، خلاق‌تر هستند و همچنین وقت گذراندن روزانه در طبیعت، توانایی کودکان را برای تمرکز و توجه بالا می‌برد و در نتیجه مهارت‌های ادراکی و شناختی آنان را هم تقویت می‌کند. بودن در طبیعت تنها به معنای رفتن به کوه یا جنگل نیست. بلکه یک فضای سبز در کنار محل زندگی شما می‌تواند فضایی مناسب باشد که کودک زمانی را در آنجا سپری کند و به بازی و فعالیت بپردازد. از همین روی سایت کتابک، هر هفته اقدام به معرفی بازی‌هایی در خارج از خانه و در طبیعت برای کودکان می‌کند.

سومین بسته فعالیت «سلام تابستان»

در بخش بازی در فضای باز، در سومین بسته فعالیت «سلام تابستان» کودکان به انجام بازی «آسیاب بچرخ! می‌چرخم!» به شکل گروهی دعوت شده‌اند.

فعالیت ارائه‌شده در بخش کودک و طبیعت، به کودکان می‌آموزد چگونه می‌توانند در طبیعت بدون داشتن قطب‌نما، جهت‌یابی کنند.

در بخش کاردستی، کاردستی ساخت هواپیما با استفاده از گیره لباس آموزش داده می‌شود.

در بخش معرفی کتاب + فعالیت، کتاب‌های «دویدم و دویدم» و «تمساح غول‌پیکر» به همراه فعالیت‌های جالبی در پیوند با این کتاب‌ها، معرفی شده‌اند.

در قسمت «بازی و سرگرمی» سرگرمی جست‌وجو کردن در باغچه به کودکان ارائه شده است و در پازل سومین بسته فعالیت «سلام تابستان» کودکان پازل حیوان بز را خواهند ساخت.

در بخش معرفی کتاب، معرفی کتاب‌های زیر ارائه شده است:

در بخش معرفی کتاب نوجوان در سومین بسته فعالیت «سلام تابستان» معرفی کتاب‌های زیر به نوجوانان ارائه شده است:

 یک از کتاب‌های معرفی‌شده را می‌توانید از سایت کتاب هدهد به آدرس www.hodhod.com تهیه کنید.

جهت پرینت هر یک از فعالیت‌ها می‌توانید فایل باکیفیت را از پیوست مطلب دریافت کنید.

 

سومین بسته فعالیت سلام تابستان

 

 

بازی آسیاب بچرخ

 

کاردستی سومین بسته فعالیت

 

بازی و سرگرمی

 

معرفی کتاب برای نوجوانان

 

کتاب و فعالیت سومین بسته فعالیت تابستانی

 

سلام تابستان

 

کودک و طبیعت

 

 

 

 

پیوست:
بازی آسیاب بچرخ! می‌چرخم (174.54 کیلوبایت) , بازی و سرگرمی (243.15 کیلوبایت) , کودک و طبیعت (169.65 کیلوبایت) , معرفی کتاب برای نوجوانان (194.02 کیلوبایت) , معرفی کتاب برای کودکان (194.53 کیلوبایت) , معرفی کتاب و فعالیت (179.48 کیلوبایت) , کاردستی (163.36 کیلوبایت)
Submitted by editor71 on