همایش‌های شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان به‌ مناسب روز جهانی صلح

شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان به‌ مناسب روز جهانی صلح همایش‌های «محیط زیست و صلح»، «آموزش و صلح» و «حقوق کودک و صلح» را برگزار می‌کند.

همایش‌های شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان به‌ مناسب روز جهانی صلح به ترتیب روزهای چهارشنبه ۷ شهریور، چهارشنبه ۱۴ شهریور و دوشنبه ۱۹ شهریور برگزار خواهد شد.

برنامه همایش‌ «محیط زیست و صلح»، نخستین همایش از مجموعه همایش‌های روز جهانی صلح به قرار زیر است:

  • سخنرانی دکتر محیط طباطبایی درباره احیای قنوات
  • نمایش فیلم مستند طبرستان
  • پرسش و پاسخ نوجوانان درباره تجربه‌های زیسته و شنیده
  • نمایشگاه نقاشی کودکان انجمن رویش نهال

همایش‌ «محیط زیست و صلح»  ۴ تا ۶ عصر  روز چهارشنبه ۷ شهریور در ساختمان انتشارات فنی ایران برگزار می‌شود.

درباره روز جهانی صلح

۲۱ سپتامبر در تقویم سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی صلح در نظر گرفته شده است سازمان ملل متحد نخستین بار در سال ۱۹۸۲ میلادی تصمیم گرفت روزی را به عنوان روز جهانی صلح میان مردم و ملت‌ها اعلام کند.
در سال ۲۰۱۵ هم کشورهای عضو سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار را تصویب کردند زیرا درک کردند که ساختن جهانی صلح‌آمیز بدون توسعه اجتماعی و اقتصادی برای همه و تضمین حقوق‌شان امکان‌پذیر نیست. اهداف توسعه پایدار طیف گسترده‌ای از مسائل را شامل فقر، گرسنگی، بهداشت، آموزش، تغییر آب و هوا، برابری جنسیتی، آب، بهداشت، انرژی، محیط زیست و عدالت اجتماعی را پوشش می‌دهد.

درباره شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان

شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان همزمان با دهه جهانی صلح و نفی خشونت علیه کودکان (۲۰۰۱-۲۰۱۰) تشکیل شد و فعالیت خود را از فروردین ماه سال ۱۳۸۰ آغاز کرد. شورای گسترش فرهنگ صلح برای کودکان، متشکل از سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی، مدنی، بخش خصوصی و افراد حقیقی که دارای فعالیت‌های غیرسیاسی هستند. هدف این شورا ایجاد فرصت‌هایی است که همه کودکان بتوانند در محیطی امن و سرشار از احترام به انسان‌ها،  مهرورزی و درک دیگران، با تفاهم و همزیستی در کنار یکدیگر زندگی کنند. اعضا این شورا باور دارند که پرداختن به آموزش، پرورش، هنر و ادبیات، بهداشت،  تغذیه و... کودکان، زمانی نهادینه و اثر بخش می‌شود که همگی برای گسترش فرهنگ صلح در جامعه تلاش کنیم و در احترام‌گذاردن به انسانیت و ایجاد تفاهم بین آحاد جامعه مشارکتی فعال داشته باشیم. این شورا هر سال برنامه‌هایی را به مناسبت روز جهانی صلح برگزار می‌کند.

محل برگزاری همایش محیط زیست و صلح: تهران، خیابان مطهریف خیابان میرعماد، پلاک ۲۴، ساختمان انتشارات فنی ایران

 

همایش محیط زیست و صلح

 

نویسنده
شبنم عیوضی
Submitted by editor3 on