مامان، بابا، کتاب‌هایمان و من

عنوان لاتین
Mom, dad, our books, and me, c2013

کتاب « مامان، بابا، کتاب‌هایمان، و من » با توصیف موقعیت‌های گوناگونی که می‌توان در آن‌ها کتاب خواند، مخاطب کودک را با کتاب آشنا و به خواندن تشویق می‌کند.

 این کتاب به موضوع کتاب‌خوانی در محیط خانه و در میان اعضای خانواده می‌پردازد، خانواده‌ای که همه ی اعضای آن، حتی پدربزرگ و مادربزرگ در هر موقعیتی کتاب خواندن را دوست دارند.

 

از نکات مثبت کتاب « مامان، بابا، کتاب‌هایمان، و من »، اشاره به روش‌های دیگری غیر از مطالعه کتاب، برای خواندن است - ماهیگیر از آسمان می‌خواند که چه زمانی دریا توفانی می‌شود، زن شعر عاشقانه را در چشم‌های همسرش می‌خواند، دکتر دمای بدن کودک را از روی دماسنج می‌خواند. به این ترتیب، خواننده با گستردگی و گوناگونی روش‌های نگاه کردن به پیرامون خود و خواندن آشنا می‌شود.

همچنین، نویسنده به زیبایی نشان می‌دهد که کتاب می‌تواند به ما احساس شادی، غم، آرامش و ... بدهد.
تصاویر رنگی و زیبای کتاب که با متن همراهی دارند، توجه کودک را جلب می‌کنند و او را به ادامه خواندن برمی‌انگیزند.

 

    

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «مامان، بابا، کتاب‌هایمان، و من»

دانیل مارکوت، نویسنده کانادایی متولد ۱۹۵۰ است. او در زمینه‌های روزنامه‌نگاری، آموزش، ویراستاری و ارتباطات کار کرده است. دانیل کتاب‌های بسیاری برای کودکان نوشته که جوایزی را به خود اختصاص داده‌اند.

ژوزه بیسالو متولد ۱۹۸۲ و تصویرگر کانادایی است. در کودکی عاشق طراحی گربه و اسب و چیدن کاغذ بود. او تصویرگری بیش از ۲۵ کتاب را انجام داده و جوایز بسیاری از جمله جایزه انجمن تصویرگران نیویورک در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرده است.   

 

برگردان
ونداد ستوده نیا
تصویرگر
Josee Bisaillon, ژوزه بیسالو
تهیه کننده
ماندانا کمالی سروستانی
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Danielle Marcotte , دانیل مارکوت
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال
Submitted by editor3 on