نمایشگاه «من قورباغه هستم» در موزه کتاب کودکان

عنوان لاتین:
Interactive exhibition ‘I am Frog’

موزه کتاب کودکان با برپایی نمایشگاه «من قورباغه هستم» به داستان‌های نویسندگان و تصویرگران معروف (هلندی) جان بخشیده است. این موزه در شهر لاهه هلند قرار دارد. بچه‌های کوچک (و والدین آن‌ها) می‌توانند پیش از آن‌که سواد خواندن بیاموزند، از ماجراهای قورباغه در این نمایشگاه تعاملی لذت ببرند.

نمایشگاه من قورباغه هستم

چگونه دنیای ماکس فلت‌هاوس را دوباره خلق می‌کنید؟

وارد این نمایشگاه شوید و خود را در یکی از کتاب‌های ماکس فلت‌هاوس تصور کنید: یک دنیای شیرین و آرام با درخت‌ها، چمن و آب. شلوار راه راه سفید و قرمز خود را بپوشید و با موش صحرایی قصه شروع به چکش زدن کنید، با خرس به دنبال گنج بگردید، با خوک کلوچه درست کنید، با اردک اسکیت بازی کنید، با خرگوش مطالعه کنید و خیلی کارهای دیگر که می‌توانید انجام دهید.

من قورباغه هستم

من قورباغه هستم

مجموعه کتاب‌های قورباغه

بستری برای رشد

فعالیت‌های جالب نمایشگاه من قورباغه هستم در موزه کتاب کودکان از بچه‌ها دعوت می‌کند به روش خودشان و با توجه به سطح رشدشان، با آن‌ها بازی کنند. چهار دست و پا رفتن، هماهنگی دست و چشم، بازی با کلمات و تمرین‌های دیگر به کودکان کمک می‌کند مهارت‌های پایه خواندن را کسب کنند. اما فراتر از همه این‌ها، هدف این است که هنگام کشف کردن و به تصویر کشیدن داستان‌ها، به آنها خوش بگذرد و قدرت تخیل آنها پرورش یابد.

موزه کتاب کودکان

موزه برای کودکان

دروازه‌ای برای والدین جوان

نمایشگاه برای کودکان بالای ۶ سال طراحی شده است، همراه با صندلی‌هایی راحت برای والدین، چرخ یا ماشین کودک و فضایی برای نگهداشتن کالسکه. در گردش‌های بیرون خانه معمولا برای بچه‌ها تفریح زیادی وجود ندارد بنابراین بازدید از موزه کتاب کودک در محوطه‌ای وسیع می‌تواند برای والدین جوان و فرزندانشان بسیار مطلوب باشد.

آموزش الفبا با حیوانات

از شخصیت «خرگوش کوچولو» در کتاب‌های دیک برونا و «المر» شخصیت کتاب دیوید مک‌کی تا شخصیت‌های دیگر داستان‌ها: در آموزش الفبا با حیوانات، کودکان درحالی‌که با بهترین کتاب‌های کودکان بازی می‌کنند، الفبا را فرامی‌گیرند.

نمایشگاه من قورباغه هستم پر از بازی، جشن شناخت و ماجرایی پر از اکتشافات جدید است و کودکان با بازی و خنده، حروف، صداها و اشعار را کشف می‌کنند و از خواندن (قبل از آموختن رسمی خواندن) لذت می‌برند.

آموزش حروف الفبا

ماکس فلت هاوس

به دنیای قورباغه و دوستانش قدم بگذارید و بهترین ماجراها را تجربه کنید!

مجموعه کتاب‌های قوباغه، نوشته ماکس فلت هاوس، کتاب محبوب کودکان است. در نمایشگاه مربوط به این کتاب، چیزهای زیادی برای کشف و انجام دادن وجود دارد: مدفون کردن گنج با خرس، اسکیت بازی با اردک، کیک پختن با خوک و کار کردن با موش و خیلی کارهای جالب دیگر!

درست مانند مجموعه کتاب‌های قورباغه، کودکان در نمایشگاه نیز درباره احساساتشان همچون عشق، ترس و لذت می‌آموزند.

نمایشگاه «من قورباغه هستم» نخستین نمایشگاه موزه کتاب کودکان است که زبان انگلیسی نیز در آن جای دارد.

موزه کتاب کودکان

هدف نمایشگاه من قورباغه هستم

هدف از برپایی این نمایشگاه این است که کودک کشف کند، تجربه کند و داستان‌های خودش را بسازد. او می‌آموزد که هیجاناتش را در قصه‌ها بشناسد و این‌که این هیجانات چه رفتاری در پی دارند. کودک از دیدن نمایشگاه لذت می‌برد و درباره هویت خود، اعتمادبه‌نفس و نقشی که دانش و مهارت ها در این میانه بازی می‌کنند، فکر می‌کند.

نمایشگاه من قورباغه هستم

قورباغه کیست؟

قورباغه شخصیت اصلی مجموعه کتاب‌های «من قورباغه هستم» است.

در کتاب گفته شده است که قورباغه از خودش خشنود است تا اینکه متوجه می‌شود که نمی‌تواند کیک درست کند، پرواز کند یا مطالعه کند. او چه می‌تواند بکند؟ بر اساس این داستان، کودک درمی یابد قورباغه و دوستانش چه کارهایی می‌توانند بکنند، چه کارهای خود کودک می‌تواند انجام دهد و چقدر اهمیت دارد که از خودتان خشنود باشید.

قورباغه و گنج

قورباغه

با مجموعه کتاب‌های قورباغه آشنا شوید:

نمایشگاه «من قورباغه هستم» در موزه کتاب کودکان

لینک خرید مجموعه کتاب‌های قورباغه

برگردان:
ترانه بذرافکن
Submitted by editor71 on