میهن بهرامی، نویسنده کودک و نوجوان درگذشت

میهن بهرامی، نویسنده مجموعه داستان «حیوان» و «هفت شاخه سرخ» در بیمارستان دی تهران درگذشت.

نویسنده مجموعه داستان «حیوان-۱۳۶۴» و «هفت شاخه سرخ-۱۳۷۹» عصر یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ بر اثر بیماری سرطان ریه در بیمارستان دی تهران درگذشت.

میهن بهرامی در تابستان سال گذشته به صورت ناگهانی متوجه شد که دچار سرطان ریه شده است. همان زمان پزشکان گفتند که عارضه قلبی هم دارد. مدتی در بیمارستان بستری بود و بعد به منزل آمد. اسفندماه نیز دچار شکستگی پا شد و زمانی که او را به بیمارستان انتقال دادند، پزشکان پس از نمونه‌برداری از ریه او گفتند که تمام ریه او را لکه‌های سیاه فراگرفته است اما صلاح ندیدند که در این وضعیت عمل شود؛ بنابراین او را به خانه منتقل کردند تا این‌که چند روز پیش حالش وخیم شد و مجبور شدند او را به بیمارستان دی منتقل کنند؛ اما متاسفانه بعدازظهر روز یکشنبه، سومین روز اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ در ساعت ۱۶ از دنیا رفت.

میهن بهرامی ۱۱ تیر ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. فوق‌لیسانس جامعه‌شناسی و دکترای فلسفه را از دانشگاه تهران اخذ کرد و در رشته روان‌شناسی اجتماعی در دانشگاه UCLA ادامه تحصیل داده‌ است.

وی در زمینه‌های علمی و هنری متفاوتی از جمله روانکاوی بالینی، نقاشی، فیلمنامه نویسی، فیلمسازی، نقد فیلم و مجسمه‌سازی فعالیت داشته‌ است. او در کنار ديگر فعاليت‌های فرهنگی- هنری، نگارش ۵ داستان برای کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد که عبارتند از: بازنویسی قصه «كدو قلقله‌زن» و «روباه دم‌بریده» (۱۳۶۲)، قصه‌های «ماه خانوم» که بر اساس ضرب‌المثل‌های ایرانی نوشته شده است و «سفر كوچک به فضا» (۱۳۶۲) که این چهار قصه به صورت کتاب نوار از سوی انتشارات ت‍ص‍وی‍ر و ص‍دا منتشر شده است و کتاب «در جست‌وجوی آفتاب» برای نوجوانان.

 

 

Submitted by editor71 on