نمایشگاه نقاشی صلح کودک در روز جهانی صلح برگزار می‌شود

ویژه برنامه روز جهانی صلح با موضوع «تعلیم و تربیت صلح‌آمیز» همراه با برگزاری نمایشگاه نقاشی صلح کودک برگزار می‌شود.

در ویژه برنامه این روز جهانی، دکتر نعمت‌الله فاضلی، انسان‌شناس و نویسنده به سخنرانی درباره موضوع «مفهوم فرهنگ صلح» خواهد پرداخت و شهره یوسفی، کارشناس ادبیات کودک و آموزش و پرورش پیش دبستان، درباره موضوع «کتاب‌های صلح‌آمیز کودکان و روش‌های آموزشی صلح‌آمیز برای کودکان» سخنرانی خواهد کرد.

در کنار برگزاری نمایشگاه نقاشی صلح از دیگر برنامه‌های روز جهانی صلح همچنین می‌توان به اجرای موسیقی شامل تک‌نوازی پیانو با قطعات موسیقی صلح، به پرواز درآوردن هزار درنای صلح، ساختن پازل مشارکتی صلح و برگزاری نمایشگاه نقاشی صلح که دربرگیرنده آثاری از کودکان کرج است، اشاره کرد.

ویژه برنامه روز جهانی صلح، دوشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در کرج، چهارراه کارخانه قند، فرهنگسرای کوثر برگزار می‌شود.

۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷ برابر با ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۶ روز جهانی صلح نام‌گذاری شده است. هدف از برگزاری این روز، برقراری صلح در جهان، به ویژه به حذف خشونت و جنگ در تمامی نقاط دنیا است. گاهی ممکن است منجر به به آتش‌بسی موقت در مناطق جنگی برای دسترسی به کمک‌های انسان‌دوستانه شود. روز جهانی صلح برای نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲ برپا شدو تا کنون در بسیاری از کشورها و میان گروه‌های سیاسی، گروه‌های نظامی و افراد گوناگون ادامه یافته ‌است.

«درنا» سمبل روز جهانی صلح است و به داستان معروف ساداکو ساساکی برمی‌گردد. ساداکو پس از بمباران هیروشیما زنده ماند اما بر اثر موج‌های حاصل از انفجار و به دلیل قرار گرفتن در معرض تشعشعات اتمی به بیماری لوسمی مبتلا شد و به بیمارستان صلیب سرخ منتقل شد. ساداکو در دوران بیماری، امیدش را از دست نداد و بر اساس افسانه‌ای ژاپنی که می‌گوید اگر هزار درنای کاغذی بسازید به آرزوی خود می رسید، ساختن درنا را آغاز کرد اما فقط توانست ۶۴۴ درنا بسازد و در فوریه ۱۹۵۵ بر اثر بیماری درگذشت. پس از مرگ او، دوستانش ساختن درنای کاغذی را ادامه دادند تا تعداد آن به هزار درنا رسید و سپس در نامه‌ای به سازمان ملل متحد، این موضوع را شرح دادند و از آن پس درنا نماد صلح در جهان شد.

 

نمایشگاه نقاشی صلح

 

Submitted by editor71 on