بازی قطار آبی در هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان

هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان ویژه سومین هفته اَمردادماه ۱۳۹۶ با فعالیت‌ها و بازی‌هایی جالب و متنوع برای کودکان از سوی سایت کتابک منتشر شد.

در بخش بازی گروهی هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان، بازی پرهیجانی برای کودکان معرفی شده است تا افزون بر سرگرم کردن آنان، دقت و سرعت عمل و همچنین انجام کار گروهی و همکاری در آنان تقویت شود. «قطار آبی» بازی‌ای گروهی است که افزون بر کودکان، بزرگسالان نیز به انجام آن راغب خواهند بود. حتی می‌شود هنگام انجام بازی در گروه‌هایی تقسیم شد که تمامی گروه‌های سنی را در برمی‌گیرد. از بازیکنان بخواهید به دو گروه تقسیم شوند. هر یک از گروه‌ها به صف و شبیه به قطار پشت سر یکدیگر می‌نشینند. یک سطل آب در کنار نفر نخست و یک سطل خالی در پشت سر آخرین نفر قرار می‌گیرد. یک داور برای بازی تعیین می‌شود. داور برای انجام بازی، یک زمان مشخص تعیین می‌کند و با سوت او بازی آغاز می‌شود. با پایان یافتن زمان، گروهی که بیشترین آب را در سطل پشت سر نفر آخر ریخته باشد، برنده بازی است. ‌

 

سلام تابستان

 

هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان

سایر فعالیت‌های گوناگونی که در هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان معرفی شده، عبارت است از:

- در بخش کودک و طبیعت این هفته، فعالیت تعیین سن درختان معرفی شده است که با خواندن آن می‌توانید به کودکتان بیاموزید سن درختان زنده یا قطع‌شده چگونه مشخص می‌شود.

 

کودک و طبیعت

 

- در بخش بازی و سرگرمی، سرگرمی بگرد و پیدا کن برای کودکان در نظر گرفته شده است.

 

بازی و سرگرمی

 

- ساختن گلدان با استفاده از یک بطری پلاستیکی، کاردستی‌ای است که در هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان به کودکان آموزش داده شده است. در این بخش کودکان می‌آموزند چگونه مواد بازیافتی یا دورریختنی را می‌شود به وسایلی مفید تبدیل کرد.

 

هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان

 

- در بخش معرفی کتاب + فعالیت این هفته نیز کتاب واژه‌نامه چیستانی، یکی دیگر از مجموعه کتاب‌های آموزش خلاق معرفی شده است.

 

هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان

 

- در بخش آشپزی نیز یک دسر میوه‌ای و آسان آموزش داده شده است که والدین و کودکان می‌توانند در کنار هم آن را تهیه کنند.

 

کودک و آشپزی

 

هفتمین بسته فعالیت سلام تابستان با هدف تشویق کودکان به کتابخوانی و بازی و فعالیت فیزیکی و فکری، سومین هفته اَمردادماه ۱۳۹۶ منتشر شد.

سایر فعالیت‌های سلام تابستان

 

 

کلیدواژه:
پیوست:
کودک و آشپزی (167.83 کیلوبایت) , کودک و طبیعت (188.94 کیلوبایت) , کاردستی (202.49 کیلوبایت) , کتاب + فعالیت (180.12 کیلوبایت) , بازی و سرگرمی (202.67 کیلوبایت) , بازی گروهی (158.99 کیلوبایت)
Submitted by editor71 on