کاهش بودجه مبارزه با مالاریا جان کودکان را به خطر انداخته است

بودجه جهانی برای مبارزه با شیوع بیماری مالاریا رو به کاهش گذاشته است. 

سازمان بهداشت جهانی این مطلب را در گزارش سالانه خود در مورد بیماری مالاریا در روز ۱۷ دسامبر، روز جهانی مبارزه با مالاریا منتشر کرده است. سازمان بهداشت جهانی نسبت به این کاهش بودجه هشدار داده و آن را به عنوان مانعی برای پیشرفت در پیشگیری از ابتلا به این بیماری برشمرده است. 

بر اساس آمار جهانی در سال ۲۰۱۰، سالانه نزدیک به ۲۱۹ میلیون انسان در جهان به بیماری مالاریا مبتلا می شوند. از این میان نزدیک به ۶۶۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند که بیشتر آن ها کودکان زیر ۵ سال هستند. 

سفیر ویژه دبیرکل سازمان ملل در ارتباط با بیماری مالاریا در این باره می گوید: ما می توانیم با بهره بردن از شیوه هایی که تاکنون موفقیت آمیز بوده اند، جان میلیون ها کودک را از مرگ در اثر بیماری مالاریا نجات دهیم. اما با کاهش بودجه، این خطر وجود دارد که نتوانیم چنین امکاناتی را فراهم کنیم."

هم اکنون مرگ در اثر بیماری مالاریا بیشتر در ۱۴ کشور از جمله نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو و هند اتفاق می افتد. بر اساس داده های سازمان بهداشت جهانی، بین سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ سالانه نزدیک به ۵ میلیارد و صد میلیون دلار برای مبارزه با شیوع بیماری مالاریا در ۹۹ کشوری که هنوز این بیماری در آن ها وجود دارد مورد نیاز است. 

Submitted by admin on