کتاب «کلید یادگیری» در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد برگزیده شد

گروه داوری پیش‌دبستانی آموزشی، کتاب «کلید یادگیری؛ آموزش کودکان سه تا هفت سال با رویکرد ویگوتسکی» را به عنوان کتاب برگزیده این گروه در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد اعلام کرد.

کتاب برگزیده در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد

در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره کتاب رشد که عصر دوشنبه، یازدهم دی‌ماه ۱۳۹۶ در تالار امیرکبیر مدرسه درالفنون برگزار شد، کتاب «کلید یادگیری؛ آموزش کودکان سه تا هفت سال با رویکرد ویگوتسکی» به عنوان کتاب برگزیده در گروه کتاب‌های آموزش پیش‌دبستانی، از میان پنج کتاب نامزد دیگر اعلام و همچنین از افسانه اشرفی برای ترجمه این اثر تقدیر شد.

داوری آثار این گروه را دكتر رخساره فضلي، مريم اسفندياري و زهرا سادات ياسيني برعهده داشتند.

کتاب «کلید یادگیری» نوشته گالینا دالیا است که با ترجمه افسانه اشرفی در سال ۱۳۹۵ از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با همکاری انتشارات موسسه خیریه آموزشی – فرهنگی شهید مهدوی منتشر شده است.

این کتاب پر ارزش که بر پایه رویکرد لو ویگوتسکی نابغه شهیر روس و روان شناس و نظریه‌پرداز آموزشی تدوین شده است در قالب طرح درس‌های کوتاه و موضوع‌بندی شده، کار با کودکان ۳ تا ۷ ساله را هدف قرار داده است. شیوه و روشی که در این بخش‌های آموزشی به کار گرفته، برای جامعه ما فرصتی مغتنم است که آموزش پیش دبستان و سال نخست دبستان یا به زبان دیگر آموزش سواد پایه در آن جای کار و نوآوری‌های بسیاری دارد.

در پانزدهمین جشنواره کتاب رشد، همچنین کتاب «حقوق کودک را بشناسیم و با آن زندگی کنیم» نامزد کتاب برگزیده در بخش علوم تربیتی شد.

 

حقوق کودک را بشناسیم و با آن زندگی کنیم

 

این کتاب نیز به ترجمه زهره قایینی و ویدا محمدی در سال ۱۳۹۵ از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده که درباره شناخت حقوق کودک همراه با کارگاه‌های عملی برای دانش‌آموزان دبستان و دبیرستان است.

این کتاب به آموزگاران کمک می‌کند تا کودکان و نوجوانان را از راه تجربه‌های عملی در کلاس‌های درس، با حقوق خود آشنا کند.

 

پوستر پانزدهمین جشنواره کتاب رشد

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor71 on