بانوی دوچرخه سواری ایرانی که برای کودکان و صلح رکاب می زند

سهیلا تنباکوزاده، دوچرخه‌سوار ایرانی با پیام «کودک و صلح» و عنوان «زمین مقدس» از ۲۹ جولای برابر با ۸ مرداد ۱۳۹۵، سفر یک‌ماهه‌ی خود را با دوچرخه در کشور روسیه آغاز کرده است.

تنباکوزاده در گفت‌وگو با کتابک، هدف خود را از انجام این سفر و رکاب زدن در کشور روسیه این‌گونه بیان کرد:

«من سفر خود با دوچرخه را با پیام کودک و صلح آغاز کرده‌ام. درواقع از مدت‌ها پیش، این سفر با هدف صلح در ذهنم نقش بسته بود و برای این هدف، عنوان زمین مقدس را برگزیدم. با توجه به اینکه جنگ‌های امروز در سراسر جهان بیشترین صدمه را به کودکان وارد می‌کنند و به خاطر علاقه‌ی بسیارم به کودکان، آرزو دارم حتی برای یک روز، جنگی در جهان وجود نداشته باشد و کودکان در صلح و آرامش باشند. بنابراین برای تحقق این رویا تلاش خواهم کرد. البته عنوان زمین مقدس، تنها موضوع جنگ را شامل نمی‌شود بلکه پیام حفظ محیط‌زیست و دوستی با زمین و طبیعت و همچنین حمایت و پشتیبانی از انسان‌ها، نوع‌دوستی و انسانیت را نیز دربردارد.
یکی از ابزارهایی که به همراه خود آورده‌ام، پیکسل‌ها یا بجیه‌هایی است که در طول مسیر به برخی افراد هدیه می‌دهم تا آنان را از هدف خود در این سفر آگاه سازم.»

 

سهیلا تنباکو زاده

 

پیکسل های صلح

 

او در ادامه افزود:

«یکی از برنامه‌هایم در این سفر، تشویق کودکانی که در طول مسیر می‌بینم به کشیدن نقاشی با موضوع «جنگ و صلح» است. برای این برنامه، وسایل موردنیاز برای نقاشی کودکان را به همراه دارم. اگر شرایط مهیا باشد، دوست دارم این نقاشی‌ها را با خود به مناطق و کشورهایی که برای رساندن پیام صلح در مسیرم قرار دارند، ببرم و در صورت همکاری کشور میزبان، نمایشگاهی از آثار کودکان آن منطقه و کودکان کشورهای دیگر با موضوع جنگ و صلح برگزار کنم.»

تنباکوزاده همچنین مسیر سفر خود را این‌گونه شرح داد:

«من از ۲۹ جولای رکاب زدن را در روسیه آغاز کرده‌ام. مسافت مسیری را که با دوچرخه طی می‌کنم، حدود ۱۴۰۰ کیلومتر تخمین‌ زده‌‌ام. ویزای من یک‌ماهه است و بر اساس برنامه‌ای هم که برای این سفر تنظیم کرده‌ام تا ۲۵ آگوست این سفر به پایان خواهد رسید. از شهر سن‌پترزبورگ، سفر من با دوچرخه آغاز شده تا مقصد بعدی که شهر ویبورگ است. پس از آن مسیر طولانی‌تری را تا شهر پتروزاودسک رکاب خواهم زد و سپس از آن‌جا به سن‌پترزبورگ بازخواهم گشت. از سن‌پترزبورگ به خاطر فرصت کم با قطار به سمت مسکو سفر خواهم کرد و از مسکو نیز به ایران بازمی‌گردم.»

 

مسیر حرکت

سهیلا تنباکوزاده، سفر خود را با پیام صلح و عنوان «زمین مقدس»، ۸ مردادماه از روسیه آغاز کرده است و به زودی در کشورهای دیگر نیز رکاب خواهد زد. یکی از مسیرهایی که او در آینده برای رساندن پیام صلح طی خواهد کرد، جاده‌ی ابریشم مشهور به جاده‌ی صلح است.

تنباکوزاده، گزارش کامل خود را به همراه تجربه‌هایش در طول این سفر در کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام‌ خود به اشتراک می‌گذارد.

 

نویسنده
گروه خبر کتابک - تهیه و تنظیم فاطمه بدری
Submitted by editor71 on