کتابخانه عمو بهرام در شهر بم راه اندازی شد

یک ماه و نیم پس از آموزش شیوه ی سازماندهی کتاب ها بر اساس نظام رده بندی دیویی، ه نفر از کودکان و نوجوانان انجمن نیکوکاری ره آورد مهر و دانش  به همراه مسئول کتابخانه، کار روی ۱۷۰۰ کتاب باقیمانده را به اتمام رساندند و کتابخانه در روز ۱۲ شهریور با۳۴۰۰ جلد کتاب افتتاح شد.

مرگ دوستی عزیز ( محمد حسین بهرامیان ) سرآغاز تعهدی برای دوستان وی شد تا غم خود را با کاری به نام او تسکین دهند و در راه آرزوی او که پرورش کودکانی آزاده، فرهیخته و تصمیم گیرنده بود، قدمی بردارند و در کنار روش های خلاق وسنجیده مسئولان و مربیان این انجمن که سعی دارند کودکان مستقل بوده و دنیا و مسائل آن را بشناسند و درباره ی هر موضوعی با آگاهی و شناخت تصمیم بگیرند، کتابخانه نیز بتواند برای رسیدن به این اهداف والا، بازوی کمکی و پشتیبان این عزیزان باشد.

کتابخانه به یاد و خاطر این انسان بشردوست و آزاد اندیش کتابخانه  "عمو بهرام" نامیده شد . در مراسم افتتاح کتابخانه برخی از ادبا و شخصیت های فرهنگی بم شرکت داشتند و کودکان و نوجوانان با حضور چشمگیر خود برنامه ها را مدیریت و اجرا می کردند. مراسم با صحبت های آقای دیوسالار، مدیر عامل انجمن شروع شد و سپس خانم شهلا افتخاری (از بنیانگذاران کتابخانه و سرپرست کتابخانه شورای کتاب کودک در تهران)، آقای عمادخراسانی (از شاعران بم)، آقای عبدالوهاب برهانی (کتابدار و مسئول فرهنگی روستای آبادان از توابع ایرانشهر) صحبت داشتند.

کتابخانه عمو بهرام در شهر بم راه اندازی شد

 برنامه های کودکان اجرای سرود کتاب و نمایشنامه ای برگرفته از کتاب "قصه های من و بابام" و پیام کودکان و نوجوانان به کتابداران بود که مورد تشویق حاضران قرار گرفت . پس از آن میهمانان و حامیان انجمن الواح سپاس را به کتابدار و کمک کتابداران که در ساماندهی منابع تلاش کرده بودند اهدا کردند. درپایان ۲ نفر از کمک کتابداران کوچک، کتابخانه را با بریدن روبان افتتاح کرده ومنابع و سیستم ساماندهی آن را به میهمانان و اعضای انجمن معرفی کردند.

 

Submitted by editor6 on