گزارش فعالیت‌های ترویجی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در سال همه‌گیری کرونا

حدود یک سال است که در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا زندگی می‌کنیم. این ‌همه‌گیری با پی‌آمدهای ناخوشایند بسیاری برای کودکان همراه بود و برای ماه‌ها دسترسی آنان را به امکانات آموزشی و فرهنگی محدود‌تر ساخت. در این روزهای دشوار، تعطیلی مهدکودک‌ها، مدرسه‌ها و کتابخانه‌ها، فعالیت‌های ترویجی را هم دستخوش تغییر کرد. آثار نامطلوب و آسیب‌های این شرایط هرچه باشد، برای کودکان محروم و کم‌برخوردار دوچندان است.

اما با وجود همه‌ی این دشواری‌ها، ما در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و گروه «با من بخوان» کوشیده‌ایم در این دوران با یاری کارشناسان، آموزگاران و مربیان، کتابداران، ترویجگران و پشتیبانان دلسوز این دیار راه‌هایی تازه برای همراهی این کودکان و برقرار ماندنِ فرصت‌های یادگیری بیابیم و متناسب با شرایط و ضرورت‌های هر منطقه، فعالیت‌ها و رویکردهای متنوعی را در پیش‌ بگیریم؛ و در این مسیر فرصت‌ها و چشم‌اندازهای جدید و پیش‌بینی‌نشده‌ای پیش روی‌مان گشوده شد که ما را به غلبه بر این دشواری‌ها امیدوار ساخت و مسیرهایی را هموار ساخت که در آینده نیز می‌توانیم از آن‌ها بهره بگیریم.

گزارش فعالیت‌های ما در دوران همه‌گیری کرونا در فایل پی‌دی‌اف پیوست در دسترس شماست. امیدواریم این گزارش، روش‌هایی که در این دوران به کارگرفته‌ایم، تجربه‌هایی که اندوخته‌ایم و درس‌هایی که آموخته‌ایم، برای دیگر نهادها، ترویجگران و خانواده‌ها نیز یاری‌رسان باشد.

گزارش فعالیت‌های ترویجی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در سال همه‌گیری کرونا

نویسنده
گروه با من بخوان
کلیدواژه:
Submitted by editorsa on