حال و هوای متفاوت کتابخانه «با من بخوان» زلان در روز شعر و ادب

کودکان و نوجوانان روستای زلان به مناسبت روز «شعر و ادب» میزبان فریدون میراحمدی از شاعران کرد دوست‌دار کودکان بودند. آن‌ها دیداری با این شاعر جوانرودی داشتند و روز شعر و ادب  را در کنار هم جشن گرفتند. گزارش این روز به یادماندنی در کتابخانه‌ی «با من بخوان» زلان را در ادامه بخوانید:

27 شهریور، روز شعر و ادب، مناسبت خوبی است تا کودکان و نوجوانان با شاعران به ویژه شاعران هم‌عصر و همشهری خود آشنا شوند. کتابداران کتابخانه‌ی «با من بخوان» روستای زلان از توابع جوانرود استان کرمانشاه مراسمی را برای این روز تدارک دیده بودند. آن‌ها با دعوت از فریدون میراحمدی شاعر این روز را به همراه کودکان گرامی داشتند. فریدون میراحمدی از شاعران کرد است که در زمینه‌ی ادبیات کودک نیز فعالیت دارد و تاکنون چند کتاب شعر به زبان کردی برای کودکان از او منتشر شده است.

در ابتدای مراسم تعدادی از کودکان با لباس‌های زیبای کردی‌ جهت خوش‌آمدگویی به استقبال میراحمدی رفتند. آن‌ها از چند روز پیش از این مراسم، شعرِ «کتابخانه»، از سروده‌های آقای میراحمدی به زبان کردی، را تمرین و از بر کرده بودند و در روز مراسم هنگام استقبال از ایشان این شعر را خواندند. آقای میراحمدی هم به میان بچه‌ها رفتند و آن‌ها را در خواندن این سرود همراهی کردند. حال‌وهوای صمیمی برنامه باعث شد ارتباط خوبی بین کودکان و نوجوانان و این شاعر شکل بگیرد.

کتابدار این کتابخانه از دیگر اتفاقات این روز این‌گونه می‌گوید: «بچه‌های برنامه‌ی خواندن با خانواده هم شعرهای دیگری از سروده‌های آقای میراحمدی حفظ کرده بودند و برای ایشان خواندند. آقای میراحمدی هم خوشحال شدند و کودکان را تشویق کردند.»

فضای گرم کتابخانه‌ی «با من بخوان» روستای زلان و شوق و علاقه‌ی کودکان به شعر، جوی کاملاً شاعرانه در کتابخانه به وجود آورده بود. میراحمدی، این شاعر دوستدار کودکان نیز با دیدن این اشتیاق، صمیمانه با کودکان و نوجوانان هم‌کلام شد و شعرهایی از سروده‌های جدید خود را برای آنان خواند. در پایان مراسم نیز آقای میراحمدی و کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه با هم عکس یادگاری گرفتند.

مناسبت‌های تقویمی فرصت خوبی است تا هم کودکان و نوجوانان را با موضوع‌های گوناگون آشنا کنیم و هم با اجرای نمایش، بازی، گفت‌وگو و... به فعالیت‌های کتابخانه تنوع ببخشیم و اعضای کتابخانه را با همکاری و کارگروهی آشنا کنیم. کتابداران روستای زلان به خوبی از عهده‌ی امر برآمده‌اند و نشان داده‌اند که چگونه کتابخانه را می‌توان به یک پایگاه غنی فرهنگی برای کودکان و خانواده‌های منطقه تبدیل کرد.

کتابخانه‌ی روستای زلان از توابع جوانرود کرمانشاه یکی از کتابخانه‌های پویای «با من بخوان» است که با یاری گروه «دوست‌داران با من بخوان» تاسیس شده و از مهر 1396 با پشتیبانی انجمن یاران دانش‌ و مهر فعالیت می‌کند.

با کتابخانه‌های «با من بخوان» آشنا شوید

پدیدآورندگان:
کلیدواژه:
Submitted by skyfa on