نون بیار کباب ببر

"نون بیار کباب ببر"، با نام‌های متفاوت (دست‌های قرمز، ضربه با دست و... گوجه قرمز در شمال انگلستان[1]) بازی می‌شود. این بازی، دو نفره است.

نون بیار کباب ببر

یک بازی‌کن دست‌هایش را به طرف جلو و تقریباً در امتداد بازوها دراز می‌کند، طوری که کف دست‌ها به طرف پایین باشد. دست‌های بازی‌کن دیگر هم در امتداد بازوها طوری که کف دست ها به طرف بالا باشد، زیر دست‌های بازیکن اول قرار می‌گیرد. هدف بازی این است، قبل از این‌که بازی‌کن اول بتواند دست‌اش را بکشد، بازی‌کن دوم به پشت دست او بزند. اگر بازی‌کنی که ضربه می‌زند، موفق نشود نقش‌ها عوض می‌شود و بازی ادامه می‌یابد.

بازی‌کنی که ضربه می‌زند، مهاجم است و باید با سرعت مناسب این کار را انجام بدهد، چون هدف بازی‌کن دیگر این است که دست‌های‌اش را بکشد و دور از محلی که دست‌های دو نفر یک‌دیگر را می‌پوشانند، از ضربه جلوگیری کند. بازی‌کن در صورتی می‌تواند ضربه بزند که دست‌های‌اش درست زیرِ دست‌های حریف قرار گرفته باشد.

نون بیار کباب ببر

بازی‌کنی که ضربه می‌خورد، مدافع است و تلاش می‌کند با نزدیک شدن دست‌های هم‌بازی دست‌های‌اش را بکشد و آن‌ها را دور نگاه دارد. بااین‌حال، نمی‌تواند خیلی زیاد از خوردن ضربه جلوگیری کند. در نوعی از این بازی اگر بازی‌کن دست‌های‌اش را پیش از رسیدن به شماره‌ی مشخصی (معمولاً شماره‌ی سه) بکشد و دور کند، باید یک ضربه‌ی آزاد بخورد. هم‌چنین، بازی‌کن مهاجم باید از هر دو دست‌اش برای ضربه زدن استفاده کند. اگر از یک دست استفاده کند، تحمل یک ضربه‌ی آزاد هم جایزه‌ی او است.

در نوع دیگری از بازی، بازی‌کن مدافع، کف دست‌های‌اش را با هم و در ارتفاع نیم تنه‌ی خود نگاه می‌دارد؛ فرد مهاجم هم به همین حالت می‌ایستد و نوک انگشتان هر دو بازی‌کن به فاصله‌ی یک سانتی متری قرار می‌گیرد یا نوک انگشت میانی با هم تماس دارد و سپس بازی‌کن مهاجم سعی می‌کند به پشت دست بازی‌کن مدافع (فقط با یک دست) ضربه بزند. این فن حرکتیِ بازی است که می‌توانید با یک دست ضربه بزنید. ممکن است در این بازی فقط به سر انگشتان ضربه زده شود.

نوع دیگری از بازی، مانند مورد قبلی است، اما یک یا هر دو بازی‌کن چشمان‌شان را می‌بندند. اگر هر دو بازی‌کن با چشمان بسته بازی کنند نفر سومی هم باید باشد که مطمئن شود آن‌ها بازی را به موقع و با موقعیت صحیح شروع کنند.

 نون بیار کباب ببر

این بازی انواع زیادی دارد. به طور مثال، با شمارش انجام می‌شود؛ که در آن زمان، سرعت و واکنش اهمیت دارد. در نمونه‌ای دیگر، زمان اهمیت ندارد بلکه به طور ترکیبی و با هیجان و سراسیمگی انجام می‌شود. نمونه‌ای هم هست که میزان توانایی و تحمل درد را می‌سنجد.

بازی نون بیار کباب ببر، به دو روش تمام می‌شود. فقط فردی که ضربه می‌زند حق دارد اعلام آتش‌بس کند یا فرد مدافع، پایان را اعلام می‌کند و شکست را می‌پذیرد.

 


[1] Red hands, hot hands, slapsies, hand slap game, red tomato

ویراستار:
Submitted by editor69 on