فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی شتر، ۱ تیر

۲۲ ژوئن برابر با ۱ تیر «روز جهانی شتر» است. سازگاری، مطیع بودن و پایداری در شرایط چالش برانگیز شتر را به کانونی برای اهلی کردن تبدیل کرده است. اهمیت شتر تأمین مواد غذایی در شرایطی است که دیگر دام‌ها برای حفظ خود مشکل دارند. اهمیت این گیاه‌خواران گران‌بها هنوز به خوبی شناخته نشده است. روز جهانی شتر برای برجسته کردن ارزش و پتانسیل واقعی شتر و متقاعد کردن سیاست‌گذاران برای دادن جایگاه مناسب به شتر در سیاست‌های تحقیق و توسعه بسیار مهم است. برای برجسته کردن اهمیت شتر واقعاً به یک روز نیاز داریم تا بتوانیم برای شناخت این جانور تلاش کنیم.

نیمکره شمالی سیاره زمین زیستگاه شتر Dromedary و Bactrian است. در این نیم کره یکم تیر گر‌م‌ترین و طولانی ترین روز سال است، از این جهت ۲۲ ژوئن برابر با ۱ تیر روز جهانی شتر نام گرفت چراکه شتر موجودی است که در آب و هوای بسیار گرم و خشک توانایی بقا و زیست دارد.

کتابک برای  روز جهانی شتر کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

قصه‌هایی برای ۴ساله‌ها – شتری با سه‌کوهان و ۴ قصه‌ی دیگر/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب قصه‌هایی برای ۴ساله‌ها – شتری با سه‌کوهان و ۴ قصه‌ی دیگر/ خرید کتاب قصه‌هایی برای ۴ساله‌ها – شتری با سه‌کوهان و ۴ قصه‌ی دیگر)

شتر‌های دو کوهانه و شتر یک کوهانه (دعوا نکنیم…گفتگو کنیم)/ برای ۵ تا ۹ سالا/ (معرفی کتاب شتر‌های دو کوهانه و شتر یک کوهانه (دعوا نکنیم…گفتگو کنیم)/ خرید کتاب شتر‌های دو کوهانه و شتر یک کوهانه (دعوا نکنیم…گفتگو کنیم))

آکلی؛ شاهزاده ی صحرا: قصه ای از سرزمین شن‌ها/ برای ۷ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتااب آکلی؛ شاهزاده ی صحرا: قصه ای از سرزمین شن‌ها/ خرید کتاب آکلی؛ شاهزاده ی صحرا: قصه ای از سرزمین شن‌ها)

شاهزاده شیر و راز گل سرخ/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب شاهزاده شیر و راز گل سرخ/ خرید کتاب شاهزاده شیر و راز گل سرخ)

نویسنده
گروه کتابشناسی کتابک
پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on