فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی شامپانزه، ۲۳ تیر

شامپانزه‌ها موجوداتی جالب و شگفت‌انگیز هستند که نزدیک‌ترین خویشاوندی ژنتیکی را با انسان‌ها دارند. شامپانزه‌ها موجوداتی بسیار باهوش و اجتماعی هستند. آنها دارای شخصیت، عقل، ویژگی‌ها و ترجیحات خاص خود هستند و پیوندهای اجتماعی قوی از خود نشان می‌دهند. شامپانزه‌ها رفتارهای اجتماعی بسیار مشابهی با انسان دارند، از جمله شفقت، نوع دوستی و روابط نزدیک مادر و نوزاد. متأسفانه، جمعیت شامپانزه‌ها در حال حاضر به شدت در حال کاهش است و در فهرست قرمز جانوران در خطر انقراض طبقه‌بندی شده است.

۲۳ تیر برابر با ۱۴ جولای «روز جهانی شامپانزه» است. در این روز کمپین‌هایی در جهت افزایش آگاهی راجع به شامپانزه‌ها در سطح جهانی فعالیت می‌کنند. کمک به حفظ باغ‌وحش‌ها و پناهگاه‌ها، استفاده از آخرین نوآوری‌ها و فناوری‌ها برای حفظ جمعیت این گونه جانوری و افزایش آگاهی جهت پایان دادن به قاچاق حیات‌وحش از دیگر اهداف بزرگداشت این روز است.

کتابک برای روز جهانی شامپانزه کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

فسیل‌های اسرارآمیز (مجموعه علوم ترسناک)/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب فسیل‌های اسرارآمیز (مجموعه علوم ترسناک)/ خرید کتاب فسیل‌های اسرارآمیز (مجموعه علوم ترسناک))

فرار شمپانزه – داستان‌های حیات وحش ۹/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب فرار شمپانزه – داستان‌های حیات وحش ۹/ خرید کتاب فرار شمپانزه – داستان‌های حیات وحش ۹)

جین گودال در قلمروی شامپانزه‌‌ها/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب جین گودال در قلمروی شامپانزه‌‌ها/ خرید کتاب جین گودال در قلمروی شامپانزه‌‌ها)

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on