فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی حفاظت از اکوسیستم مانگرو، ۴ امرداد

۲۶ جولای برابر با ۴ امرداد «روز جهانی حفاظت از اکوسیستم مانگرو (حرا)» است. این روز توسط یونسکو در کنفرانس عمومی سال 2015 به منظور افزایش آگاهی در مورد اکوسیستم حیاتی حرا به تصویب رسید. هدف این روز ترویج حفظ و رشد پایدار جنگل‌های حرا است. در طول 40 سال گذشته، مساحت پوشیده از جنگل‌های حرا تقریباً به نصف کاهش یافته است. 
جنگل‌های حرا در مناطق ساحلی گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می‌کنند. آنها می‌توانند شوری بالا، سیل، جزر و مد و سطوح کم اکسیژن را تحمل کنند. به همین دلیل است که تنها ۱۱۰ گونه در این باتلاق‌های شور زیست می‌کنند.
جنگل‌های حرا از اهمیت اکولوژیکی قابل توجهی برخوردار هستند. این درختان ریشه‌های درهم پیچیده‌ای دارد که به مقاومت در برابر امواج جزر و مدی کمک می‌کنند و زیستگاهی غنی برای بسیاری از موجودات مانند ماهی‌ها و سخت‌پوستان فراهم می‌کنند. حفاظت از اکوسیستم حرا مهم است زیرا از فرسایش خط ساحلی جلوگیری می‌کند، اثرات جزر و مد و سونامی را کاهش می‌دهد. جنگل‌های ساحلی پنج برابر بیشتر از جنگل های خشکی دی‌اکسیدکربن را از جو حذف می‌کنند.

کتابک برای روز جهانی حفاظت از اکوسیستم مانگرو کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

جنگل های مانگرو (حرا) – زیست ایران ۱/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب جنگل های مانگرو (حرا) – زیست ایران ۱/ خرید کتاب جنگل های مانگرو (حرا) – زیست ایران ۱)
 

ویراستار:
گروه ویراستاران کتابک
پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on