فهرست کتابک به مناسبت روز جهانی سالمند، ۹ مهر

«روز جهانی سالمند» هر ساله در اول اکتبر برگزار می‌شود و هدف آن افزایش آگاهی در مورد چالش‌ها و مشکلاتی است که سالمندان در سراسر جهان با آن مواجه هستند. روز جهانی سالمند آگاهی از ارزش سالمندان و کمک آن‌ها به جامعه را افزایش می‌دهد. هدف از این مناسبت افزایش آگاهی در مورد ارزش افراد سالمند در جامعه و نشان دادن قدردانی خود از آن‌ها است. سالمندان دانش را به نسل جدید منتقل می‌کنند و سنت‌ها و فرهنگ جامعه را به نسل‌های بعدی انتقال می‌دهند. با این حال، افراد مسن نیز کاملاً آسیب‌پذیر هستند و بسیاری از آن‌ها فقر و مشکلات سلامتی را تجربه می‌کنند. متاسفانه آن‌ها گاهی مورد بدرفتاری دیگران واقع می‌شوند. هدف از این روز توجه به این است که چگونه می‌توان زندگی افراد مسن را بهتر کرد. این روز به دنبال ترویج اهمیت احترام و مراقبت از سالمندان و برجسته کردن سهم قابل توجه آن‌ها در جامعه است. از دیگر اهداف روز جهانی سالمند توجه به سیاست‌ها و اقدامات در جهت تامین رفاه، کرامت و حقوق سالمندان است. 

کتابک برای روز جهانی سالمند کتاب‌های زیر را به شما معرفی می‌کند:

بوبو در خانه‌ی مادربزرگ – مجموعه بوبو/ برای ۱ تا ۳ سال/ (معرفی کتاب بوبو در خانه‌ی مادربزرگ – مجموعه بوبو/ خرید کتاب بوبو در خانه‌ی مادربزرگ – مجموعه بوبو)

پدربزرگ من/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب پدربزرگ من/ خرید کتاب پدربزرگ من)

هاپو و مادربزرگش – مجموعه هاپو و دوستانش/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب هاپو و مادربزرگش – مجموعه هاپو و دوستانش/ خرید کتاب هاپو و مادربزرگش – مجموعه هاپو و دوستانش)

کتابِ پدربزرگ‌ها – آموزش زندگی خوب به بچه‌ها – مجموعه‌ی دنیای دوست‌داشتنی من/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب کتابِ پدربزرگ‌ها – آموزش زندگی خوب به بچه‌ها – مجموعه‌ی دنیای دوست‌داشتنی من/ خرید کتاب کتابِ پدربزرگ‌ها – آموزش زندگی خوب به بچه‌ها – مجموعه‌ی دنیای دوست‌داشتنی من)

کتابِ مادربزرگ‌ها – آموزش زندگی خوب به بچه‌ها – مجموعه‌ی دنیای دوست‌داشتنی من/ برای ۳ تا ۷ سال/ (معرفی کتاب کتابِ مادربزرگ‌ها – آموزش زندگی خوب به بچه‌ها – مجموعه‌ی دنیای دوست‌داشتنی من/ خرید کتاب کتابِ مادربزرگ‌ها – آموزش زندگی خوب به بچه‌ها – مجموعه‌ی دنیای دوست‌داشتنی من)

پدربزرگ لسه می میرد/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب پدربزرگ لسه می میرد/ خرید کتاب پدربزرگ لسه می میرد)

مواظبت از مامان بزرگ شیطون/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب مواظبت از مامان بزرگ شیطون/ خرید کتاب مواظبت از مامان بزرگ شیطون)

مواظبت از بابابزرگ شیطون/ برای ۳ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب مواظبت از بابابزرگ شیطون/ خرید کتاب مواظبت از بابابزرگ شیطون)

دستگاه‌های فوق‌العاده‌ی مادربزرگ آماچی/ برای ۵ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب دستگاه‌های فوق‌العاده‌ی مادربزرگ آماچی/ خرید کتاب دستگاه‌های فوق‌العاده‌ی مادربزرگ آماچی)

جزیره‌ی پدربزرگ/ برای ۵ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب جزیره‌ی پدربزرگ/ خرید کتاب جزیره‌ی پدربزرگ)

پدربزرگ هم روزی جوان بود – مجموعه داستان‌های زندگی دوستت دارم/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب پدربزرگ هم روزی جوان بود – مجموعه داستان‌های زندگی دوستت دارم/ خرید کتاب پدربزرگ هم روزی جوان بود – مجموعه داستان‌های زندگی دوستت دارم)

مادربزرگ دزد دریایی و هیولاها/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب مادربزرگ دزد دریایی و هیولاها/ خرید کتاب مادربزرگ دزد دریایی و هیولاها)

مامان بزرگ جدید/ برای ۷ تا ۹ سال/ (معرفی کتاب مامان بزرگ جدید/ خرید کتاب مامان بزرگ جدید)

فرشته پدربزرگ/ برای ۷ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب فرشته پدربزرگ/ خرید کتاب فرشته پدربزرگ)

بادکنک نقره‌ای/ برای ۷ تا ۱۲ سال/‌ (معرفی کتاب بادکنک نقره‌ای/ خرید کتاب بادکنک نقره‌ای)

من، گرگ و پدربزرگ در تعطیلات/ برای ۷ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب من، گرگ و پدربزرگ در تعطیلات/ خرید کتاب من، گرگ و پدربزرگ در تعطیلات)

سیگار پدربزرگ/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب سیگار پدربزرگ/ خرید کتاب سیگار پدربزرگ)

موهای آبی مادربزرگ/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب موهای آبی مادربزرگ/ خرید کتاب موهای آبی مادربزرگ)

مادربزرگ من گوریل است – مجموعه ماجراهای خانواده عوضی/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب مادربزرگ من گوریل است – مجموعه ماجراهای خانواده عوضی/ خرید کتاب مادربزرگ من گوریل است – مجموعه ماجراهای خانواده عوضی)

برایم از مادربزرگ بگو/ برای ۹ تا ۱۲ سال/ (معرفی کتاب برایم از مادربزرگ بگو/ خرید کتاب برایم از مادربزرگ بگو)

فرار پدربزرگ/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب فرار پدربزرگ/ خرید کتاب فرار پدربزرگ)

سیمرغ پدربزرگ من بود/ برای ۱۲ سال به بالا/ (معرفی کتاب سیمرغ پدربزرگ من بود/ خرید کتاب سیمرغ پدربزرگ من بود)

دنیای من و مادربزرگ/ برای بزرگسال/ (معرفی کتاب دنیای من و مادربزرگ/ خرید کتاب دنیای من و مادربزرگ)

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on