گزارش تصویری روز جهانی کامی‌شی‌بای 1402

هر سال در نیمه‌ی دوم آذر ماه، گزارش‌های زیبایی از نشست‌ها و فعالیت‌های روز جهانی کامی‌شی‌بای از سوی ترویجگران و کتابداران «با من بخوان» به دست‌مان می‌رسد. امسال هم، همچون سال‌های گذشته در پی فراخوان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و برنامه‌ی «بامن بخوان»، شماری از کوشندگان و دوست‌داران ادبیات‌کودک و قصه‌خوانی روز جهانی کامی‌شی‌بای را گرامی داشتند و با ارسال عکس‌ها و فیلم‌ها و گزارش‌هایشان ما را نیز در شادی تجربه‌ی خواندن کامی‌شی‌بای با کودکان سهیم کردند.

روز جهانی کامی شی بای در کتابخانه پاوه

از سال 2018، انجمن بین‌المللی کامی‌شی‌بای ژاپن هفتم دسامبر (۱۶ آذر) را به عنوان روز جهانی کامی‌شی‌بای نام‌گذاری کرده است تا این میراث فرهنگی کودکان ژاپن را زنده نگه دارد و در گسترش و ترویج آن بکوشد. گرچه کارت‌های تصویری قصه‌گوییِ کامی‌شی‌بای ریشه در فرهنگ ژاپن دارند اما امروزه نویسندگان و تصویرگران بسیاری در سراسر جهان به کار طراحی و تولید کامی‌شی‌بای مشغول‌اند و کودکان زیادی در دیگر کشورها از این گونه‌ی ادبی-تصویری لذت می‌برند.

روز جهانی کامی شی بای در کتابخانه فرهیزش خماریان

انتشارات موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات(کتاب تاک) در سال جاری دو کامی‌شی‌بای تازه تولید و روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است تا به این ترتیب تعداد عنوان‌های کامی‌شی‌بای این انتشارات به چهار عنوان برسد و طیف موضوعی و گروه‌های سنی متنوع‌تری را پوشش دهد. «بزرگ شو، بزرگ شو، بزرگ شو!» و «وپر، غول مهربان» عناوین جدید کامی‌شی‌بای این انتشارات هستند که امسال در روز کامی‌شی‌بای مهمان کودکان بودند! 

کتاب بزرگ شو! بزرگ شو! بزرگ شو!


خرید کامی‌شی‌بای بزرگ شو! بزرگ شو! بزرگ شو!


روز جهانی کامی شی بای در محمودآباد شهرری

ترویجگران و آموزگاران و کتابداران «با من بخوان» در روز جهانی کامی‌شی‌بای فعالیت‌های متنوعی اجرا کردند. شماری از آنان عنوان‌های جدید کامی‌شی‌بای‌ انتشارات تاک را با کودکان سهیم شدند و شماری کودکان را تشویق کردند که کامی‌شی‌بای خودشان را طراحی کنند و به اجرا درآوردند. کشیدن نقاشی شخصیت‌های داستان‌های کامی‌شی‌بای به‌ویژه وپر که به غول  محبوب کودکان تبدیل شده، از دیگر فعالیت‌های پس از بلندخوانی در این روز بود.

کتاب وپر غول مهربان


خرید کامی‌شی‌بای وپر، غول مهربان



گزارش روز جهانی کامی‌شی‌بای امسال را در لینک زیر و در فایل پیوست ببینید:

گزارش تصویری روز جهانی کامی‌شی‌بای 1402
 

بیش‌تر بخوانید:
ویدئوی آشنایی با کامی‌شی‌بای و شیوه‌ی اجرای آن
عناوین کامی‌شی‌بای انتشارات تاک

پدیدآورندگان:
Submitted by editor69 on