"من یک موش کتابخوان هستم"!

"من یک موش کتابخوان هستم!"  نام پروژه ای برای تشویق  دانش آموزان کلاس سوم تا ششم دبستان به خواندن در اوقات فراغت آن‌ها است.

خواندن می‌تواند واقعا سرگرم کننده باشد، وقتی انجام تکلیفی برای مدرسه نباشد. به این سبب دفتر ترویج خواندن ایالت هسن Hessen آلمان با همکاری صندوق پس انداز بنیاد فرهنگی هسن Hessen ــ تورینگن Thüringen این پروژه را برای دانش آموزان کلاس سوم تا ششم دبستان طرح کرده و به اجرا می گذارد.
طرح "من یک موش کتابخوان هستم" نه تنها کودکان و نوجوانان را به خواندن شش کتاب جالب تشویق می‌کند بلکه درک ادبی آن ها را تقویت می‌کند و به آن ها امکان می‌دهد که درک و احساس خود را به گونه ای نو و خلاق و در یک قالب هنری بیان کنند.
در سال گذشته بیش از شانزده کتابخانه در ایالت هسن در اجرای این طرح شرکت کردند، و امسال حدود بیست کتابخانه آن را به اجرا می گذارند. این پروژه همزمان در ایالت تورینگن نیز اجرا می شود.
صندوق پس انداز بنیاد فرهنگی هسن Hessen ــ تورینگن Thüringen با همکاری کتابخانه های عمومی تمام مطالب و وسایل مورد نیاز دانش آموزان برای شرکت در این طرح را در اختیار آن ها می گذارد. برای اجرای طرح خواندن در اوقات فراغت، صندوق پس انداز بنیاد فرهنگی هسن ــ تورینگن به دو نکته اساسی به طور ویژه می پردازد:

  • تقویت کتابخانه های عمومی ایالت هسن
  • انتقال ارزش های ادبی به کودکان و نوجوانان

 من یک موش کتابخوان هستم ،خواندن و نقاشی چه لذت بخش است

در طرح من یک موش کتابخوان هستم، شش عنوان کتاب، به دانش آموزان برای خواندن پیشنهاد می‌شود که آن ها می‌توانند کتاب مورد نظر خود را از کتابخانه عمومی محل اقامت شان به امانت بگیرند. بعد از خواندن کتاب، دانش آموزان باید نظر خود  را در یک نقاشی و بر روی صفحه کاغذی به تصویر بکشند. این نقاشی‌ها در نمایشگاهی در کتابخانه‌های شرکت کننده در اجرای این طرح به نمایش گذاشته می‌شود.
صندوق پس انداز بنیاد فرهنگی هسن Hessen ــ تورینگن Thüringen به بهترین و جالب ترین نقاشی ها جایزه ای اهدا می‌کند.
در پایان نیز، تمام دانش آموزان شرکت کننده به جشنی که در کتابخانه عمومی محله شان برگزار می گردد، دعوت می شوند.

برگردان:
گروه مترجمان کتابک- ترانه وکیلی
Submitted by editor6 on