نوزادان "حشره کتاب" هدیه می گیرند

 بنیاد بوک تراست اسکاتلند، برنامه "بوک باگ" (حشره کتاب) را برای نوزادان و خردسالان اجرا می کند.

آشنا شدن با کتاب از هنگامی که کودک بسیار کوچک است، کتاب را به یک دوست تمام عمر و کتابخوانی را به یک لذت همیشگی تبدیل می کند.

بوک باگ، از هنگامی که کودک زاده می شود تا زمانی که گام به دبستان می گذارد، او را همراهی می کند. در این طرح، بسته های کتاب در شش هفتگی، ۱۸ ماهگی، سه سالگی و در هنگام ورود به دبستان به کودکان اهدا می شود. 

در این بسته ها، کتاب های تصویری، کتاب های صوتی، کارت پستال و دیگر ابزارهایی که برای کودکان در این گروه سنی جذاب و مناسب هستند قرار داده می شود. بسته ها، بسته به این که برای چه گروه سنی فرستاده می شوند نام های گوناگونی دارند، مانند بوک باگ نوزادان، بوک باگ خردسالان، بوک باگ دو زبانه، بوک باگ به زبان بومی اسکاتلند و بسته هایی با نام های دیگر.

اما کار به همین جا تمام نمی شود. نوزادان، خردسالان و کودکان پیش دبستانی، پی در پی به شرکت در نشست های کتابخوانی در کتابخانه ها و مراکز عمومی دعوت می شوند. نشست های ۴۰ دقیقه ای که کودکان و خانواده های شان در آن شرکت می کنند تا کتاب و ترانه بخوانند و با هم بازی کنند. این نشست ها خود باوری کودکان را تقویت می کند و به خانواده ها هم این امکان را می دهد که با یکدیگر دیدار کنند. 

کودکانی که در یکی از برنامه های کتابخانه ای بوک باگ شرکت می کنند یک گواهینامه دریافت می کنند که آن ها را "کارشناس کتابخانه" می نامد. کتابخانه ها، بیمارستان ها، مراکز پزشکی کودکان، مهدکودک ها و دست اندرکاران سیاست و تجارت در اسکاتلند از این طرح پشتیبانی می کنند. 

در این نشانی می توانید یک ویدیو درباره طرح بوک باگ ببینید: www.scottishbooktrust.com  

برگردان:
گروه مترجمان کتابک
Submitted by admin on