روز جهانی کودک در پارک نشاط

مراسم روز جهانی کودک، از سوي خانه فرهنگ حورا واقع در پارک نشاط با مشاركت شهرداری منطقه ۳، روز چهارشنبه ۱۷ شهریور برگزار شد.

خانه فرهنگ حورا، با دعوت از کودکان دبستانی و پیش دبستانی مراکز آموزشی "مریم" و "بهارنو" و مربیان آن‌ها، روز جهانی کودک را در فضای باز پارک نشاط جشن گرفت.  گروهی از آن‌ها دیوارهای ضلع شمالی این فرهنگسرا واقع در پارک نشاط را با نقاشی‌های خود آذین کردند. نقاشی چهره‌های کودکان با نژادهای گوناگون از سراسر جهان موضوع نقاشی‌ دیواری آن‌ها بود.

اجرای نمایش زنده‌ای با موضوع بهداشت و سلامت، با هدف آشنایی کودکان با اثرات زیانبار برخی خوراکی‌ها از دیگر بخش‌های این جشن بود. 

 در کنار برنامه‌های ویژه کودکان همایشی نیز با عنوان " نقش مادر در قصه‌های کهن ایرانی " برای مربیان این مراکز برگزار شد.در این همایش عاطفه سلیانی از اعضا گروه ترویج مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ، مربیان را با متل‌ها و لالایی‌های کهن ایرانی آشنا کرد و نقش مادران را به عنوان اولین قصه‌گو‌ها‌ و شاعران درادبیات کودکان بررسی کرد.

خانه فرهنگ حورا اوایل آبان ماه ۱۳۸۶ با هدف ایجاد فضایی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مادران، اجرای کارگاه‌های آموزشی در خصوص مهارت‌های زندگی و ارائه‌ی خدمات فرهنگی و هنری به آن‌ها افتتاح شد.

خانه فرهنگ حورا درابتدای بزرگراه حقانی، خیابان جلفا، انتهای خیابان کاویان غربی، پارک نشاط قرار دارد.

Submitted by editor6 on