گزارش رییس هیئت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن از کنگره بین‌المللی ادبیات کودکان

 کتابک

زهره قایینی رییس هیئت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن گزارش خود را از سی و یکمین کنگره جهانی ادبیات کودکان (IBBY) ارائه می‌دهد.

 زهره قایینی رییس هیئت داوران کنگره جهانی ادبیات کودکان

 این جلسه روز دوشنبه بیست ونهم مهر ماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ در محل کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک برگزار می‌شود.
کنگره  دفتر بین المللی کتاب برا ی نسل جوان (IBBY) هر دو سال یک‌بار در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و شاخه ملی این دفتر میزبان تمامی اعضاء دفاتر بین‌الملی IBBY"" و همه‌ی علاقه‌مندان به ادبیات کودکان است.کنگره امسال  با موضوع "داستان‌ها در تاریخ – تاریخ در داستان‌ها " در کپنهاک دانمارک ۱۷تا۲۰ شهریور ماه برگزار شد.
 یورگ شوبیگر - نویسنده - از کشور سویس و روبرتو اینوچنتی -تصویرگر- از کشور ایتالیا که درفروردین ماه امسال به عنوان برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن برگزیده شدند، جوایز خود را در نخستین  روز کنگره از  ملکه دانمارک که پشتیبان مالی این جایزه است، دریافت کردند.
جایزه هانس کریستین اندرسن یا نوبل کوچک معتبرترین جایزه ادبی و هنری در حوزه ادبیات کودکان است که از سوی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان IBBY"" به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب های کودکان هر دو سال یک بار، به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر داده می شود.
زهره قایینی که ریاست هیئت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن را برعهده داشت، در این کنگره بار دیگر به عنوان رییس هیات داوران در سال ۲۰۱۰ برگزیده شد. کنگره بعدی در کشور اسپانیا با عنوان " ادبیات کودکان اقلیت های قومی " برگزار خواهد شد.
نشانی شورای کتاب کودک:
خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان وحید نظری، پلاک ۶۹ طبقه دوم.
تلفن: ۶۶۴۰۸۰۷۴ - ۶۶۴۹۲۷۲۱

 

 

Submitted by editor6 on