بازی کن، ایمن باش

بازی کن،ایمن باش نام کتابی است که از سوی سازمان جهانی بهداشت و با همکاری یونیسف با هدف ایجاد ایمنی همراه با لذت در بازی برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال منتشر شده است.

این کتاب با زبان نگارش ساده، محافظت در برابر حوادث اتفاقی را به کودکان می آموزد. نویسندگان کتاب با استفاده ازعکس‌ها و پرسش‌های کوتاه به کودکان آموزش می دهندکه حوادث چگونه اتقاق می‌افتند وچگونه می توان از آنها پیشگیری کرد.

سازمان جهانی بهداشت هدف از انتشار این کتاب را آمار حوادثی که برای کودکان اتفاق می افتد اعلام کرد. این حوادث به مرگ سالانه حدود۸۳۰۰۰۰کودک زیر ۱۸ سال می‌انجامد و حوادث غیرمرگبار هم، سالانه باعث بستری شدن ده‌ها میلیون کودک دربیمارستان‌ها می‌شود.

این کتاب همراه با "گزارش جهانی پیشگیری از سوانح کودکان" ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر)، به زبان‌های انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیایی در شهر هانوی ویتنام منتشر شد.

 گزارش جهانی پیشگیری از سوانح کودکان در زمینه پنج علت اصلی حوادث غیرعمدی از جمله حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، غرق شدن، سوختگی، سقوط و مسموم شدن است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) یک سازمان تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است که به عنوان هماهنگ کننده بهداشت عمومی در جهان فعالیت می‌کند.این سازمان در ۷ آوریل ۱۹۴۸ بنیانگذاری شد و اکنون در شهر ژنو سوئیس فعال است.

برای دیدن متن کتاب اینجا کلیک کنید.

Submitted by editor6 on