همایش ملی کتابخانه های آموزشگاهی

 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران (شاخه خراسان) با همکاری وزارت آموزش و پرورش، نخستین همایش ملی کتابخانه های آموزشگاهی را با عنوان پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرآیند یاددهی – یادگیری، اردیبهشت ۱۳۸۸ در مشهد برگزار می‌کنند.  

 شناسایی روش‌های تقویت دروس به مدد منابع اطلاعاتی غیر درسی در كلاس و كتابخانه، برقراری پیوند میان مطالعه درسی و خواندن منابع غیردرسی، و بررسی راهبردهای همکاری کتابدار، آموزگار و خانواده‌ برای پرورش دانش‌آموزان پویا و علاقه‌مند از اهداف همایش دو روزه کتابخانه‌های آموزشگاهی اعلام شده است.

دکتر مهری پریرخ، دانشیار گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر همایش ملی کتابخانه‌های آموزشگاهی، هدف همایش را هم اندیشی میان اندیشمندان دانشگاه و عرصه آموزش و پرورش برای آمیختن نظر و عمل دانسته است و در کنار دعوت از اندیشمندان و دانشمندان علوم تربیتی، روانشناسی و کتابداری برای بیان دیدگاه‌هایی که محدوده‌ی عمل و اصول آن را تعیین می‌کنند، کتابداران، کارشناسان، مدیران و معلمان آموزش و پرورش را نیز به شرکت در همایش و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خود فرا خوانده است.
محورهای همایش در سه دسته‌ی کلی کتابداری و اطلاع رسانی، آموزشی و تربیتی و روانشناختی، و نشر کتاب‌های غیردرسی و منابع اطلاعاتی، قرار گرفته‌اند.
شرکت‌کنندگان در همایش ملی کتابخانه های آموزشگاهی، دستاوردهای خود را در قالب سخنرانی، میزگرد، مقاله و پوستر ارائه خواهند کرد.
از فعالیت‌های جنبی همایش، وجود غرفه‌های فرهنگی – علمی است که برای ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشجویان، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فعال در زمینه‌‌ی محورهای همایش، پیش‌بینی شده است. غرفه‌های دیگری نیز به به معرفی نرم افزارها و تجهیزات کتابخانه‌ای، کتاب‌ها و سایر منابع آموزشی ارائه شده از سوی برخی شرکت‌ها می پردازند. کارگاه‌هایی تخصصی نیز در کنار همایش دایر خواهد بود.

  اطلاعات بیشتر

 

Submitted by editor6 on