بررسی سه دهه ادبیات نمایشی کودک و نوجوان

۲۱/ ۲ / ۸۸

یک شنبه ۲۰ اردیبهشت در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نشستی با هدف بررسی ادبیات نمایشی کودک و نوجوان پس از انقلاب از سوی سرای اهل قلم برگزار شد که در آن برخی از بازیگران و نویسندگان این حوزه از جمله رضا بابک و عباس جهانگیریان حضور داشتند.

در این نشت رضا بابک با توجه به نقش مهم آموزش و پرورش در گسترش تاتر میان کودکان گفت: بهترین تماشاچیان تاتر کودکان هستند و با توجه به این امر مدارس مهمترین آورندگان تاتر در میان کودکانند و بدون همکاری این نهاد تاتر در میان کودکان گسترش پیدا نمی کند.

عباس جهانگیریان – نمایشنامه ‌نویس - با بیان اینكه فعالیت‌هایی كه در سال‌های پس از انقلاب در حوزه ادبیات نمایشی انجام شده، مستمر نبوده، گفت: با وجودی که در ۳۰ سال گذشته از سوی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آثار ماندگاری تولید شد،اما این جریان ادامه دار نبود و عملا ماندگاری در حوزه تئاتر و نمایش‌نامه نویسی كودك و نوجوان انجام نشد.

جهانگیری نیز همچون رضا بابک از آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین نهاد برای علاقه‌مند كردن كودكان و نوجوانان به تئاتر نام برد و افزود: دركشورهای پیشرفته، كارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند كه میزان تاثیر گذاری نمایش بیشتر از داستان است، به همین دلیل برای اجتماعی كردن كودكان به چاپ و توزیع نمایشنامه در مدارس خود روی آورده‌اند.

Submitted by editor6 on