چطوری پرواز کنم؟

عنوان لاتین
Up and Down

پنگوئن‌ها یک دلیلی دارد که بال دارند، نه؟ داشتن دوستی که برای خودش یک هواپیمای شخصی داشته باشد و پیشنهاد بدهد تو را هم سوار کند خوب است، اما تجربه کردن پرواز با بال های خودت چیز دیگری است. در واقع بال‌های پنگوئن برای پرواز ساخته نشده‌اند اما پنگوئن از آرزوی پرواز دست نمی‌کشد.

او دوستش را ترک می‌کند تا راهی برای پرواز کردن پیدا کند. او به یک سیرک می‌پیوندد. در روز نمایش هنگامی که پنگوئن کوچولو با شلیک توپ به پرواز در می‌آید، می‌فهمد که چقدر به دوستش نیاز دارد و وقتی پسرک هنگام فرود او را می‌گیرد، می‌فهمد یکی از بهترین اتفاق‌های زندگی داشتن یک دوست واقعی است که همیشه هوایت را داشته باشد.

«چطوری پرواز کنم» داستانی لطیف و دلگرم کننده درباره‌ی دوستی است. 

الیور جفرز نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان تاکنون جایزه‌های بسیاری از جمله جایزه بوک تراست را از آن خود کرده است. کتاب‌های او تاکنون به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است. جفرز در سال ۲۰۰۷ تصویرگر رسمی روز جهانی کتاب بوده است. جفرز علاوه بر نویسندگی و تصویرگری کتاب کودکان به فیلم‌سازی و ساخت آثار هنری برای روزنامه‌ها و مجلات و تصویرگری رمان‌ها نیز می‌پردازد. تاکنون برخی کتاب‌های او به انیمیشن تبدیل شده‌اند.

تصویرگری جفرز مشخصات ویژه‌ی خود را دارد. شخصیت‌های دوست داشتنی کتابش با پاهای خطی خود با آن‌که چندان جزییات چهره‌شان مشخص نیست، اما با زبان بدن خود به خوبی احساساتشان را به خواننده منتقل می‌کنند.

کتاب «چطوری پرواز کنم؟» چهارمین جلد از مجموعه‌ی کتاب‌های «دنیای شیرین پسرک» است. متن کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی است.

برگردان
مریم رزاقی
تصویرگر
Oliver Jeffers, الیور جفرز
تهیه کننده
صفورا زواران حسینی
سال نشر
۱۳۹۴
ناشر
نویسنده
Oliver Jeffers, الیور جفرز
ویراستار
شهرام رجب زاده
Submitted by editor3 on