شانس ضرب در هفت

عنوان لاتین
Counting by 7s

کتاب «شانس ضرب در هفت»، داستان از دست دادن و مرگ عزیزان و کنار آمدن با این رنج و از نو شروع کردن است. بیدی شانس دختر دوازده ساله‌ی نابغه‌ای است که خانواده‌ی شانس او را از کودکی به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند. او به دلیل متفاوت و نابغه بودن نمی‌تواند با همسن و سال‌هایش ارتباط بگیرد و دوستی ندارد.

روزی که بیدی در مدرسه جدید در امتحان ادبیات نمره کامل را می‌گیرد به تقلب متهم می‌شود و او را وادار می‌کنند که مشاوره بگیرد و او را پیش یک مشاور بی‌دست و پا می‌فرستند. در آنجا با خواهر و برادری ویتنامی – مکزیکی به نام‌های مای و کوآنگ های آشنا می‌شود که از او بزرگ‌تر هستند. چند وقت پس از آشنایی با آن‌هاست که فاجعه اتفاق می‌افتد و پدر و مادرش را در تصادف از دست می‌دهد. مادر مای که آرایشگاه دارد او را به طور موقت نزد خود می‌برد تا خانواده ای برای او پیدا کنند. این افراد که به طور تصادفی کنار هم قرار گرفته‌اند همانند یک خانواده به هم کمک می‌کنند و مشکلات همدیگر را حل می‌کنند.

کتاب «شانس ضرب در هفت» دو راوی دارد؛ راوی اول شخص و سوم شخص که از زاویه دید شخصیت‌های مختلف روایت داستان را بر عهده دارند. تصویر روی جلد و نوشته‌ی روی آن هم قابل تامل و برای آغاز یک گفت و گو مناسب است.

درباره نویسنده کتاب شانس ضرب در هفت

هالی گلدبرگ اسلن کارگردان، فیلمنامه‌نویس و نویسنده‌ی امریکایی است. او عاشق باغبانی است و دوست دارد اشیا را هفت تا هفت بچیند و ازشان عکس بگیرد. سایت آمازون کتاب «شانس ضرب در هفت» را به عنوان بهترین کتاب سال ۲۰۱۳ اعلام کرد و در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت.

 

برگردان
پرناز نیری
تهیه کننده
شبنم عیوضی
سال نشر
۱۳۹۴
ناشر
نویسنده
Holly Goldberg Sloan, هالی گلدبرگ اسلن
Submitted by editor on