گرم شدن زمین (مجموعه کتاب شاهد عینی)

عنوان لاتین
Climate Change (Eyewitness Books)

کتاب «گرم شدن زمین» کتابی علمی اطلاعاتی برای کودکان و نوجوانانی است که مشتاق دانستن حقایق علمی درباره‌ پدیده گرم شدن زمین هستند.

کودکان و نوجوانان در کتاب «گرم شدن زمین» با‌ اقلیم زمین، پدیده‌های مانند اثر گلخانه‌ای، چرخه کربن، تاثیر انسان بر گرم شدن زمن، سوخت‌های فسیلی، فرهنگ کربنی انسان‌ها، اثرات گرم شدن زمین مانند ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و گرم شدن اقیانوس‌ها و تاثیر آن‌ها بر زندگی حیات وحش، راهکارهای کنترل گرم شدن زمین و بسیاری مطالب دیگر درباره این پدیده آشنا می‌شوند.

عکس‌های باکیفیت و جذاب در کتاب «گرم شدن زمین» متن را تکمیل کرده‌اند. صفحه‌بندی مناسب کتاب نیز بر جذابیت این کتاب علمی اطلاعاتی افزوده‌ است. مانند ساختار استاندارد همه کتاب‌های علمی اطلاعاتی فهرست مطالب در ابتدای کتاب آورده شده است و در انتهای کتاب بخشی با عنوان «فرهنگ اصطلاحات» آورده شده است و بخشی به نمایه اختصاص داده شده است.

کتاب «گرم شدن زمین» یکی از جلدهای مجموعه کتاب «شاهد عینی» است. جلدهای مختلف این مجموعه که توسط انتشارات پرآوازه‌ی DK چاپ شده است، هر چند سال یک بار توسط نویسندگان بازبینی شده و با مطالب به روز منتشر می‌شود. این مجموعه یکی از معتبرترین مجموعه کتاب‌های موجود درباره پدیده‌های طبیعی بر کره زمین برای کودکان و نوجوانان است. انتشارات نردبان مجموعه کتاب «شاهد عینی» را با دریافت حق کپی‌رایت از ناشر اصلی و با استفاده از کاغذهایی که از جنگل‌های پایدار (جنگل‌هایی دست کاشت برای پرورش چوب مورد نیاز برای تولید کاغذ) تهیه شده است، منتشر کرده است.

«جان وودوارد» نویسنده کتاب «گرم شدن زمین» از مجموعه کتاب «شاهد عینی» تاکنون بیش از 40 کتاب درباره زندگی جانوران، طبیعت و ارتباط انسان و طبیعت نوشته است.

 

برگردان
محمدرضا افضلی
سال نشر
1398
نویسنده
جان وودوارد , John Woodward
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on