خرس های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک

عنوان لاتین
The Bears in the bed and the great big storm

«خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک»داستان یک شب پر از صدا و ماجراست که خرس ها را حسابی ترسانده‌است.

بعضی شب‌ها آن بیرون در تاریکی صدا‌هایی است، درخت ها به هم می‌خورد، آسمان صدا می‌کند، حتی شاید هیولاها در حال رفت‌و آمد باشند و همه این‌ها تنهایی خوابیدن در تاریکی را سخت می‌کند. «خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک» داستان بچه خرس‌هایی‌ست که خیلی از این صداها ترسیده‌اند و یکی یکی می‌آیند تا کنار مامان و بابا بخوابند. بابا به آن ها می‌گوید دلیلی برای ترس نیست، اما سر‌و‌کله ی یک نفر در آن تاریکی‌ها پیدا می‌شود و حالا انگار باباخرسه هم از هیولا خیلی ترسیده‌است، درحالی‌که گوزن، به‌ناچار به خانه آن‌ها آمده‌‌است.

متن ساده و قابل حس و طنز‌آمیز است که توسط سوم شخص روایت شده و میان تصویر‌های تمام صفحه کتاب جای گرفته‌است. در هم تنیدگی متن و تصویر‌ها و به کارگیری رنگ‌های مناسب مانند نارنجی چرک یا آبی پر‌رنگ توانسته به خوبی جریان ترس و فکرهای خرس‌ها را نشان دهد و به فهم بیشتر و بهتر کودک از داستان یاری ‌رساند.

داستان خرس‌ها به مدیریت بهتر ترس از تاریکی یا هیولا یا تنهایی در کودک که با صداهای بیرونی بیشتر هم می‌شود، کمک خواهد‌ کرد.

«پاول برایت» نویسنده انگلیسی کتاب‌های کودک است که تحصیلات مهندسی دارد. او جوایز بسیاری در حوزه نویسندگی و شعر کودک دریافت‌کرده، هم‌چنین برخی از داستان‌ها و شعرهای او در شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی به نمایش در آمده ‌است.

 تصویرگر توانای «خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک»، «جین چَپمن»  است و مسئولیت ترجمه به عهده «شیما شریفی»بوده که در حوزه کتاب کودک اثرهای بسیاری از او به چاپ رسیده‌است.

 این کتاب به غیر از بلندخوانی می تواند برای اجرای نمایش هم بسیار هیجان‌انگیز باشد.

فعالیت پیشنهادی برای کتاب خرس‌های تو رختخواب و شب طوفانی و ترسناک

برگردان
شیما شریفی
تصویرگر
Jane Chapman, جین چپمن
سال نشر
1393
نویسنده
Paul Bright, پاول برایت
نگارنده معرفی کتاب
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by admin on