بازی با نور و رنگ در اعماق دریاها

عنوان لاتین
Schatze Und Wracks

«کلاد دلافسه» در کتاب «بازی با نور و رنگ در اعماق دریاها» لباس غواصی‌اش را پوشیده، دست ما را می‌گیرد و گنج‌های مدفون‌شده‌ی اعماق اقیانوس‌ها و دریاها را نشان‌مان می‌دهد؛ حالا شاید این گنج، کلاه یا لباسی باقی‌مانده از مسافران کشتی تایتانیک باشد یا مجسمه‌‌ای از ابوالهول و قسمت‌هایی از معابد و سنگ‌های قدیمی، یا حتی تمدن‌های نابودشده‌ای که به‌جز چراغ‌قوه‌ی جادویی او به شکل دیگری نمی‌توان مشاهده‌شان کرد. بله، چراغ‌قوه‌ی جادویی!

 

 

 

«بازی با نور و رنگ در اعماق دریاها» کتابی تصویری در قطع مربع و عطف سیمی است که به کودکان اجازه می‌دهد بدون نگرانی از ورق‌ورق‌شدن، بارها و بارها، آن را به‌آسانی در دست بگیرند. این کتاب و سایر کتاب‌های مجموعه‌‌ی «بازی با نور و رنگ» را، که شاید به‌نوعی می‌توان نام «یک اکتشاف جمع‌ و جور» بر آن‌‌ها گذاشت، دارای صفحاتی تلقی به رنگ تیره هستند که فقط و فقط با چراغ‌قوه‌ی جادویی «کلاد دلافسه»، که نه برق می‌خواهد و نه باتری، می‌توان به گنج‌های آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

حالا شاید در این سفر پرماجرا، در میانه‌ی گشت‌‌وگذارتان، خدای نکرده، چراغ‌قوه‌تان را در آب‌ها گم کنید! نگران نباشید. تصویرگر کتاب، «هلیا دره»، برای این موضوع هم فکری کرده و یکی دو تا چراغ‌قوه‌ی کاغذیِ یدکی تر و تمیز در ابتدای «بازی با نور و رنگ در اعماق دریاها» برای‌تان کنار گذاشته است.

در دیگر کتاب‌های این مجموعه‌ی 8 جلدی، کودک به سرزمین‌های ناشناخته‌ی تازه‌ای پا می‌گذارد؛ اهرام ثلاثه‌ی مصر، جنگل‌های سرسبز و گیاهان ناشناخته، کهکشان‌ها و آسمان‌ها، حشرات گوناگون، دایناسورها و حتی بدن انسان را می‌بیند و در پی هر کشف، تمایل او برای جست‌وجو بیشتر و بیشتر می‌شود. هریک از کتاب‌های این مجموعه دنیایی رو به شگفتی است و کودک بارها و بارها می‌تواند با مطالعه‌ی آن‌ها سرگرم شود.  

مجموعه‌ی 8 جلدی کتاب‌های «بازی با نور و رنگ» نوشته‌ی «کلاد دلافسه» و دارای 3 تصویرگر به نام‌های «هلیا دره»، «پیر ماری ولت» و «دانلد گرنت» است. واحد کودک و نوجوان انتشارات پیام مشرق این مجموعه را با 2 ترجمه‌ی «سپیده خلیلی ‌ثابت» و «ملیکا آقا محمدعلی کرمانی» و ویراستاری «ریحانه جعفری» و «راحله عابدین‌نیا» روانه‌ی بازار نشر کرده است.

 کتاب‌های تصویری «بازی با نور و رنگ» را، که دارای تصاویری رنگی هستند،  با عنوان‌های زیر، به چاپ رسیده‌اند:

برگردان
سپیده خلیلی ‌ثابت
تصویرگر
تصویرگر
Héliadore, هلیا دره
سال نشر
1394
نویسنده
Claude Delafosse, کلاد دلافسه
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
ریحانه جعفری
ویراستار
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال
Submitted by skyfa on