آن‌جا که شادی آغاز می‌شود

عنوان لاتین
Where happiness begins

در کتاب «آن‌جا که شادی آغاز می‌شود» میزبان احساسی دلپذیر و خواستنی هستیم، شادی. هنگامی شادی آغاز می‌شود که آن را شناخته باشی، به‌راستی شادی چیست؟ آیا مفهوم شادی برای همه یکسان است؟ شادی همیشه یک نام ندارد و همواره پایدار نیست. برای شاد بودن شاید لازم نیست تلاش کنی و دائم دنبال آن باشی. چون شادی همیشه هست و باید در خودت جست‌وجو کنی.

شادی احساسی درونی است که قلبت را پر می‌کند. گاهی اندوه مهمان توست و گاه شادی. این دو در کنار هم معنا می‌سازند و با پذیرش  اندوه، شادی را نیز می‌یابی. هر اندازه که اندوهگین  باشی، باز راهی برای رسیدن به شادی پیدا می‌شود. فقط کافی است کمی نفس بکشی و از چیزهای کوچک لذت ببری.

شناخت احساس‌ها، از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که کودک باید بیاموزد. کنار آمدن با  اندوه، ارزش نهادن بر شادی و درک احساس دیگری سبب رشد شناختی کودک می‌شود.

از همین نویسنده و تصویرگر کتاب «وقتی اندوه به دیدارم می‌آید» نیز توسط موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده است. خواندن این دو کتاب به دنبال هم، درک و تجربه عمیقی از احساس‌ها را فراهم می‌کند.

 تصویرگر با گزینش  طیف رنگ‌های سرد آبی – سبز  در کتاب «وقتی اندوه به دیدارم می آید»،  و رنگ‌های گرم قرمز- صورتی در کتاب  «آن‌جا که شادی آغاز می‌شود» تلاش کرده است مخاطبان را در  شناخت این دو احساس مهم یاری رساند.

«ایوا ایلند»، نویسنده و تصویرگر هلندی است که بسیار به روانشناسی و رفتارشناسی انسان‌ها علاقه‌مند است. او می‌گوید از موضوع‌های دشوار مثل غم، تنهایی و روند خلاقیت دور نمی‌شود و سعی دارد به شکل دل‌گرم‌کننده و یا با شوخ‌طبعی ویژه‌ای به این مسائل در آثارش بپردازد. نخستین اثر منتشر شده او کتاب «وقتی اندوه به دیدارم می‌آید» در سال 2019 است که به بیش از 20 زبان ترجمه شده و جوایز بسیاری را از آن خود کرده است.

«زهره قایینی» مترجم این کتاب که برنامه با من بخوان را در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان مدیریت و سرپرستی می کند با آگاهی از نیاز کودکان به شناخت احساس های گوناگون خود به سراغ ترجمه دقیق و روشن این دو اثر کم نظیر رفته است تا آثاری با کیفیت در دسترس همه کودکان قرا ردهد.  

انتشارات تاک این کتاب را با رعایت کپی‌رایت (حق چاپ) و دقت در چاپ با کیفیت تصاویر منتشر کرده است. مترجم کتاب نیز حق ترجمه خود را به برنامه ترویج کتاب‌خوانی «با من بخوان» اهدا کرده است.

گزیده‌هایی از کتاب

دنبال شادی می‌گردی؟

همیشه یک‌جور نیست و یک نام ندارد.

یک روزهایی هرچه می‌گردی پیدایش نمی‌کنی.

و یک روزهایی هرجا می‌روی همراه توست

برگردان
زهره قایینی
تصویرگر
تصویرگر
Eva eland, ایوا ایلند
سال نشر
1400
نویسنده
Eva eland, ایوا ایلند
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on