ویلف ترسوی بزرگ، سلطان جنگل می‌شود (مجموعه 5 جلدی ویلف ترسوی بزرگ)

عنوان لاتین
Wilf the mighty worriers is king of the jungle

کتاب «ویلف ترسوی بزرگ، سلطان جنگل می‌شود»، کتاب سوم از مجموعه کتاب‌‌ 5 جلدی «ویلف ترسوی بزرگ»، درباره‌ پسر کوچکی به نام ویلف است که تقریبا از همه چیز می‌ترسد. او خواهر کوچکی به نام دات دارد، که همیشه از سر تا پا کثیف است، و همسایه‌ای به نام آلن که دوست دارد بدترین و شرورترین آدم روی زمین باشد. در این کتاب آلن می‌خواهد در سفری به آفریقا، پادشاه جانوران شود تا دنیا را نابود کند، اما این ویلف است که قصد دارد تا جلوی او را بگیرد.

ویلف واقعا یک ترسوی بزرگ است و تقریبا از همه چیز می‌ترسد. او حتی جزوه‌ای به نام «چه‌طور ترس‌هایتان را کنار بگذارید» دارد که در طول داستان، بارها به آن مراجعه می‌کند. در کتاب «ویلف ترسوی بزرگ، سلطان جنگل می‌شود»، یک روز مادر ویلف به او می‌گوید که قرار است برای تعطیلات به آفریقا بروند. وقتی ویلف می‌فهمد که قرار است در این سفر آلن همسایه‌شان و همسرش پاملا همراه آن‌ها باشند، نگرانی‌اش بیشتر می‌شود. آلن همیشه پر از ایده‌های شیطانی برای نابود کردن دنیاست و این‌که حالا قرار است به آفریقا هم بروند اصلا باعث نمی‌شود تا او دست از ایده‌های شرورانه‌اش بردارد. آلن دستگاهی اختراع کرده که می‌تواند حرف‌های جانوران را برای انسان ترجمه کند و با کمک آن می‌خواهد لشکری از جانوران مختلف درست کند و پادشاه آن‌ها شود تا دنیا را نابود کند. ویلف که تقریبا از تمام جانوران می‌ترسد، از نقشه او باخبر می‌شود. او به‌طور اتفاقی با دختری آفریقایی به نام ابی آشنا می‌شود که پدربزرگش مارگیر است و برعکس ویلف عاشق جانوران است. ویلف با کمک ابی و استفاده از جزوه‌ی راه‌های غلبه بر ترسش، موفق می‌شود تا از طریق دستگاهی که آلن اختراع کرده با جانوران صحبت کند و با همراهی همه‌ آن‌ها، نقشه‌ آلن را به هم بریزد و دنیا را نجات دهد.

مجموعه  5جلدی کتاب‌های «ویلف ترسوی بزرگ»، همگی درباره‌ پسر بچه‌ای به نام ویلف، ترس‌هایش و موقعیت‌هایی است که تصمیم می‌گیرد تا ترس‌هایش را کنار بگذارد و برای نجات دیگران کاری کند. این موقعیت‌ها همگی بیشتر جنبه فانتزی دارند تا واقعی، اما راه‌هایی که ویلف پیدا می‌کند تا بر ترسش غلبه کند و جزوه‌ای که در تمام طول ماجرا همراه خود دارد، می‌تواند در شرایط واقعی هم ایده‌هایی برای کودکان داشته باشد. داستان‌های شیرین مجموعه کتاب همراه زبان طنزشان و موقعیت‌های خنده‌داری که دارند، گزینه‌ی جذابی برای بلندخوانی هستند. 
«ویلف ترسوی بزرگ دنیا را نجات می‌دهد»، جلد اول این مجموعه کتاب است. ویلف که فهرست ترس‌هایش حتی شامل عروسک‌های پشمی جانوران، کره بادام زمینی و غیره نیز می‌شود، حالا نگرانی‌های جدیدی دارد. شرورترین مرد روی کره زمین، که قصد دارد دنیا را نابود کند، حالا همسایه آن‌ها است. آلن به همراه روباتش و سگی به نام کوین که دستیارش هم هست، نقشه‌ نابودی دنیا را می‌کشد. ویلف می‌فهمد که چاره‌ای ندارد جز این‌که بر ترس‌هایش غلبه کند و دنیا را از دست آلن نجات دهد. 
در کتاب «ویلف ترسوی بزرگ با دزدان دریایی می‌جنگد»، ویلف متوجه می‌شود که همسایه شرورش آلن، قصد دارد تا به یک دزد دریایی تبدیل شود و از این طریق دنیا را نابود کند. حالا ویلف باید بر ترسش از طوطی‌‌ها، غارهایی که شاید در آن‌ها خرس باشد و غیره غلبه کند چون می‌خواهد جلوی آلن را بگیرد. 
«ویلف ترسوی بزرگ دایناسورها را نجات می‌دهد»، این بار آلن همسایه شرور ویلف می‌خواهد دنیا را از همان ابتدای تاریخ و زمان دایناسورها نابود کند. اما در ماشین زمان ساخت آلن اتفاقی می‌افتد و آن‌ها توقفی در قرن 16 دارند، و با هنری هشتم که مردی بسیار عصبانی و خشمگین است دیدار می‌کند. حالا آلن و هنری هشتم تصمیم می‌گیرند تا با هم دنیا را نابود کنند. ویلف هم که در این سفر زمان همراه است، باید با دایناسورها مذاکره کند تا بتواند جلوی آلن را بگیرد. 
در کتاب «ویلف ترسوی بزرگ به فضا می‌رود»، داستانی جذاب درباره ویلف و خواهر کوچکش دات است. آلن همسایه شرور آن‌ها، نقشه نابودی کهکشان را دارد. ویلف و خواهرش همراه آلن سوار فضاپیما می‌شوند. آن‌ها در راه با آدم فضایی‌ها آشنا می‌شوند. ویلف که از آدم فضایی‌ها هم می‌ترسد، چاره‌ای ندارد جز دوست شدن با آن‌ها برای نجات کهکشان.
«جورجیا پریجت»، نویسنده معروف کتاب‌های کمدی است. او علاوه بر نویسندگی، تهیه کنندگی و نویسندگی مجموعه‌های تلویزیونی را هم انجام می‌دهد.
«جیمی لیتلر» فارغ‌التحصیل رشته هنر، نویسنده و تصویرگر است. برخی از کتاب‌هایی که او تصویرگری کرده است، جزء پرفروش‌ترین‌ها است.

گزیده‌هایی از کتاب

ویلف دلش نمی‌خواست خورده شود، اما خیلی از حیوانات جنگل گوشت‌خوار بودند و این یعنی آن‌ها گوشت دوست داشتند. ویلف می‌دانست که خودش و دات هم از گوشت درست شده‌اند و حیوانات برای خوردن آن‌ها حتما سرودست می‌شکستند. اما اگر ویلف کاری می‌کرد که خودش و دات زیاد گوشتی به نظر نرسند و شبیه گیاه شوند، آن‌وقت حیوانات، دیگر بی‌خیال خوردن او و خواهرش می‌شدند.

برگردان
لیدا هادی
تصویرگر
تصویرگر
Jamie Littler, جیمی لیتلر
سال نشر
1397
نویسنده
Georgia Pritchett, جرجیا پریجت
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
لیلی فیروز
ویراستار
Submitted by skyfa on