کتاب بزرگ بازی - بازی‌های مناسب داخل و خارج از خانه

عنوان لاتین
Great Big Book of Children's Games: Over 450 Indoor & Outdoor Games for Kids

«کتاب بزرگ بازی - بازی‌های مناسب داخل و خارج از خانه» مجموعه‌ای است برای کودکان 3 تا 14 ساله، شامل بیش از 400 نوع بازی، هم برای محیط‌های باز و هم برای داخل خانه. این کتاب منبعی بسیار عالی برای والدین و افرادی است که با کودکان کار می‌کنند و تعداد فراوانی بازی، با قواعد آسان دارد که همه می‌پتوانند آن را اجرا کنند.

یکی از دشوارترین کارها برای والدین و یا افرادی که با کودکان کار می‌کنند این است که انرژی سرشار کودکان را به سمتی هدایت کنند که در عین حالی که آن‌ها سرگرم می‌شوند، زمینه رشدشان نیز فراهم شود. در همین راستا «کتاب بزرگ بازی» کار را قدری آسان‌تر می‌کند. این کتاب بازی‌ها و سرگرمی‌‌های بی‌شماری برای موقعیت‌های مختلف و حتی حال و هوای مختلف کودکان، پیشنهاد داده است. بازی‌ها شامل بازی‌های درون خانه و بیرون خانه، بازی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، بازی برای تنهایی‌ها، بازی برای داخل کوچه، برای کنار ساحل، بازی‌های با توپ و بازی های آبی است. بازی‌ها شامل انواع بازی‌های فکری است که ذهن کودکان را به تکاپو می‌اندازد و نیز بازی‌هایی که به رشد جسمی کودکان کمک می‌کند. برخی از بازی‌های این کتاب باعث رشد مهارت‌های فردی می‌شود، برخی دیگر برای تقویت سرعت عمل در کودکان هستند. برخی بازی‌ها هم بازی‌های کارتی هستند و برای برخی دیگر به کاغذ و قلم و استفاده از واژه‌ها نیاز است.

بازی‌های فردی، بازی‌های گروهی، بازی‌های دورهمی و دسته‌جمعی همگی در «کتاب بزرگ بازی» گرد هم جمع‌آوری شده‌اند. تصاویر کتاب نیز برای توضیح و درک بهتر بازی‌ها بسیار کمک‌کننده هستند. فهرست ابتدای کتاب در پیدا کردن بازی مناسب نقش مهمی دارد و مقدمه کتاب به بزرگسالان کمک می‌کند تا نقش همراه بازی‌ها را به خوبی ایفا کنند.

«دبرا وایز» نویسنده‌ای است که حوزه تخصصی او موضوعات مربوط به کودکان و زنان است، و برای نیویورک‌تایمز مقالات زیادی نوشته است.

«سندی فارست» تاکنون بیش از 40 کتاب را برای کودکان تصویرگری کرده است؛ و برنده جایزه انتخاب والدین برای تصویرگری‌هایش شده است.

گزیده‌هایی از کتاب

هر فردی در طول زندگی خود از بازی کردن لذت می‌برد؛ اما باید بدانیم که بازی‌ها در دوران نوپایی تا سال‌های نوجوانی نقش مهمی را در رشد و تکامل فردی کودکان ایفا می‌کنند. کودکان به خاطر سرگرم شدن و تفریح کردن، بازی می‌کنند. آنان به ندرت درک می‌کنند که در طول بازی، در زمینه ساماندهی زندگی، تدبیر کردن، اعمال خودانگیزشی، صبوری، آداب معاشرت، حل مشکلات، تمرکز، همکاری، اعتماد به نفس، خلاقیت و پیگیری قوانین نیز، آموزش می‌بینند.

برگردان
منیره نادری
تصویرگر
تصویرگر
Sandy Forrest, سندی فارست
سال نشر
1397
ناشر
نویسنده
Debra Wise, دبرا وایز
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
محمد علی معصومی
Submitted by skyfa on