از دخترها گفتن از مادرها شنیدن (هرچه باید درباره بلوغ از مادرتان بپرسید)

عنوان لاتین
The care and keeping of US: How-to-say it book for girls

زندگی خیلی سریع تغییر می‌کند و نکات زیادی برای دخترها و مادرانشان دارد که با هم در موردشان گفت‌وگو کنند. اما دخترها چه‌طور باید پرسش‌هایی را که به پاسخ‌شان نیاز دارند از مادرشان بپرسند؟ کتاب «از دخترها گفتن، از مادرها شنیدن» راه حلی برای این موضوع است.

کتاب «از دخترها گفتن، از مادرها شنیدن» شامل ده‌ها ایده برای دختران است که چگونه گفت‌وگو درباره موضوعاتی را که در دوران بلوغ با آن روبرو می‌شوند با مادرشان آغاز کنند. موضوعاتی مانند استرس، عادت ماهیانه، کنار آمدن با فشارهای اجتماعی، حریم خصوصی، رسانه‌های اجتماعی، مد و بسیاری موضوعات دیگر. این کتاب راهنمایی است برای این‌که چه‌طور گفت‌وگو درباره این موضوعات را با مادر خود آغاز کنند، چه‌طور آن را پیش ببرند و در پایان گفت‌وگو منتظر چه نتایج احتمالی‌ای باشند.

در کنار این کتاب، جلد دیگری نیز وجود دارد به نام «از مادرها گفتن، از دخترها شنیدن» که این‌بار موضوع را از نگاه مادران بررسی می‌کند و به بیان توضیح موضوعات و مسائل دوران بلوغ و صحبت درباره آن‌ها با دخترانشان می‌پردازد.

«کارا نترسن»، متخصص اطفال، حقوقدان و نویسنده برنده جوایز بین‌المللی است. او که در آمریکا به دنیا آمده است، همیشه رویای کمک به دیگران را در سر داشت. او متخصص مباحث دوران بلوغ است.

«ژوزه ماسه» تصویرگر کتاب کودکان و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه مونترال است. او از زمانی که به یاد می‌آورد نقاشی می‌کرده و  بسیاری از کتاب‌هایی که او تصویرگری کرده در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار دارند.

گزیده‌هایی از کتاب

بدن تو در حال تغییر است. تو داری قد می‌کشی. موها و پوستت احتمالا چرب‌تر شده‌اند و متوجه رشد مو در قسمت‌های جدیدی از بدنت شده‌ای. شاید هم درباره عادت ماهیانه و سینه‌بند کنجکاو شده باشی. ضمنا این بدن در حال تغییر کتابچه‌ی راهنما به همراه ندارد. سوالاتی برایت به وجود آمده است. درباره‌اش نظرات و احساساتی داری. چیزهایی هست که دوستشان داری و از بعضی چیزها هم خوشت نمی‌آید و خیلی چیزها هم هست که دوست داری حالا که بزرگ شده‌ای امتحان کنی. در این بخش با روش‌های حرف زدن درباره‌ی بدن با مادرت آشنا می‌شوی، چگونه تغییر می‌کند، چه شکلی می‌شود و چطور باید از آن مراقبت کرد.

برگردان
معصومه رحمانی
تصویرگر
تصویرگر
Josee Masse, ژوزه ماسه
سال نشر
1398
نویسنده
Cara Natterson, دکتر کارا نترسن
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by skyfa on